A Bentley modellek az utóbbi években nagyon hasonló dizájn alapelvek mentén készültek, magukon hordozva a márka aktuális formanyelvezetének minden jellegzetességét. Épp ezért talán nem eretnekség üdítőnek nevezni a Kaliforniában bemutatott újdonság, a Bentley Mulliner Batur kupé eltérő dizájnát, amely előrevetíti a márka közeljövőjét.
Persze maga a Batur formaterve is a jelenlegi Bentley dizájn evolúciója, azonban jelentős előrelépéseket tartalmaz. A legkarekteresebb elemként említhető kör formájú fényszórókat immáron elhagyták a britek, a helyüket LED-es fényforrásokat tartalmazó, szűkre szabott lámpák vették át, noha alul az íves rész picit azért emlékeztet a korábbi vonalakra. Emellett a hátsó rész is pengébb vonásokkal frissült és a lámpák is keskenyebbek, élesebbek lettek.
A motorindító gomb körül arany betét fokozza az emelkedett hangulatot
Ugyancsak forradalmi változás az egészen más formát és mintázatot öltő hűtőmaszk, amely jóformán a teljes frontot uralja, és az oldalsó légzőnyílásokkal együtt kellőképpen agresszív. A kerékméreteken pedig már meg sem lepődünk: a patinás márka szakemberei 22 colos görgőket szereltek fel a stílusos kupé modellre.
A Batur egyébként Andreas Mindt, a Bentley dizájnrészlegét vezető szakember és csapata munkáját dicséri. Mindt 2021-ben csatlakozott a márkához, miután a Volkswagen konszernen belül több helyen is megfordult már 25 éves pályafutása alatt, többek között az Audi E-Tron tervezőjeként is emlékezhetünk rá.
A hátsó traktus alapján is jót tesz a márkának a megújulás
Ha már szóba került a négykarikás elektromos, a Mulliner Batur kapcsán is meg kell említenünk, hogy fontos átmenetet képez a villanyautók és a jelen paletta között. Hiszen a „Beyond100” néven emlegetett márkastratégia is tartalmazza a többi autógyártóhoz hasonlóan az elektromos átállást. A Bentley szerint ők 2030-ra lesznek teljesen elektromos autógyártó, noha a Batur még nem ilyen modell.
Cikkünk alanya a márka hatliteres, W12 hengerelrendezesű ikerturbós benzinesét rejti magában, ami ezúttal 710 lóerőt és kerek 1000 Nm-t tud. Ez tehát a gyártó valaha elkészült legerősebb autója, légrugózással, elektromos aktív kanyarstabilizálással, önzáró diffivel és összkerékkormányzással.
Ideje barátkozni a Bentley új formanyelvezetével
Amennyire fontos evolúció a külső, a beltér esetében annyira maradtak a létező megoldásoknál. A Bastur tehát eszeveszett különlegességet nem hordoz a belsejében: a Bacalar inspirálta a tervezőket, mindemellett azért anyagok terén igyekeztek egyedit alkotni. A piros és fekete uralta utastér esetében a környezetre is gondoltak, ami fenntartható anyagokat takar. Skót és olasz bőr, valamint műbőr is része a repertoárnak.
A kárpitok és szőnyegek a gyártó történetében először készültek újrahasznosított fonalból. A szénszál helyett pedig természetes szálakból szőtt kompozitot alkalmaztak, arra hivatkozva, hogy a fenntartható forrás indokolttá vált. Mindemellett 3D nyomtatással készült különlegességek is vannak, mint a 18 karátos arany betét.
A fenntartható anyagok ellenére is luxussal átitatott a beltér
A Bentley nem csupán reprezentációs célokkal építette meg a Baturt, hanem értékesíti is, méghozzá 18 példányt készítenek el belőle, 2 millió dolláros áron. A gyártás a tesztfázis lezárultát követően 2023-ban indul majd meg.