Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legfrissebb információk szerint a Bentley igazgatója a napokban egy interjú keretén belül elmondta, hogy a patinás márka teljes Continental modellsorozatának motorjai úgynevezett flex-fuel, azaz flexibilis üzemanyag-technikával lesznek ellátva.

Ez annyit jelent, hogy a gyáriak az erőforrásokat felkészítették a motor belső alkatrészeire nézve jóval agresszívabb (viszonylag könnyen korróziót okozó) bioetanol (E85) tankolására, de az autók továbbra is képesek lesznek benzinnel üzemelni – sőt, természetesen a két üzemanyagfajta keverése sem jelent majd gondot az erőforrásoknak.

 



 A Bentley kínálatában az összes hatliteres, duplaturbós W12-es motor „megkapja” az E85 tankolásának lehetőségét; ezeket az egységeket mellesleg a Continental sorozatban, illetve a Continental alapjaira épülő Flying Spurban találhatjuk. Ezzel a britek modellkínálatának közel kétharmada lesz képes bioetanollal is üzemelni, ez a lépés pedig a gyár számára kulcsfontosságú szerepet vállal annak érdekében, hogy a cég a terveknek megfelelően 2012-re 15 százalékkal leszoríthassa nem túl takarékos motorok által hajtott modelljei károsanyag-kibocsátását.

Amennyiben a leendő tulajdonosok egyébként E85-öt tankolnak majd kedvencükbe, enyhe fogyasztásnövekedés mellett (ám ennek ellenére lényegesen csökkenő széndioxid-kibocsátással számolhatunk) némi teljesítménypluszra is számíthatnak.