Immár 95 éves fennállását ünnepli a Touring Superleggera nevű olasz karosszériagyártó. Az elismerésre méltó évfordulót a cég történetének első középmotoros sportautójával teszik emlékezetessé.
A Touring Superleggera Arese RH95 karbonszálas ruhája alatt a Ferrari F8 Tributo 720 lóerős V8-asa dohog. A torinóiak formatervezői a sprinterek kitágult orrlyukára emlékeztető hűtőrácsot, éles domborításokkal körülvett, kiemelkedő oldalrészt, felfelé nyíló ajtókat, továbbá a teljesítményt jelző (funkcionális szerepet is betöltő) légbeömlőt álmodtak az autóhoz.
95 év után is meg lehet újulni: ezt bizonyítja a Touring Superleggera legújabb modellje
A Touring által közzétett adatok szerint az Arese RH95 pontosan 3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége pedig 340 km/óra – ezek a számok szinte egy az egyben megfelelnek az F8 Tributóéval. Ez nem is csoda, hiszen a motor mellett a hétfokozatú duplakuplungos is Maranellóból utazik a Torino melletti Bruinóba.
A futóművet az új karosszériához illesztették, és az elkészült autókat átadás előtt természetesen alapos teszteknek vetik alá, ezzel is garantálva a magas minőséget. A Touring összesen 18 példányt tervez gyártani. A donor autót akár a megrendelők is a gyártó rendelkezésére bocsáthatják. Hat hónapos vállalási idővel érdemes számolni, az árakat pedig a részletes specifikáció ismeretében kalkulálják ki.
Hátulnézetből is könnyen felismerhető az Arese
Az első, fenyőzöld fényezésű példány karamell és kakaó kombinációjú utasteret kapott. Az autó várhatóan szeptemberben, a londoni Salon Pivé kiállítások mutatkozik be teljes valójában. Az Arese a történelmi elrendezésen kívül a karosszériaépítő manufaktúra Aero családjának következő generációját is képviseli, ami még a Disco Volante 2012-es bemutatásával indult útnak.