A most futó Mazda6 alig több mint négy éve, 2013-ban mutatkozott be, és már nagyon korán, 2015-ben átesett egy frissítésen – ami ráadásul nem is elhanyagolható módosításokkal járt. Úgy látszik, a japánok tovább követik a tendenciát, ugyanis némi meglepetésre a sokak által jövő évre várt generációváltás helyett ismét megújították középkategóriásukat, ráadásul ezúttal még alaposabban, mint korábban.
Mindkét változat frissült - galériaA külsőt tekintve a legnagyobb változás a KODO formanyelv legújabb változatának honosítása, ami az új CX-5-ről már ismerős lehet. Mindez a fényszórókon és a jellegzetes hűtőrácson túlnyúló motorháztetőt és ennek köszönhetően még agresszívebb tekintetet jelent, de a króm elemek is még nagyobb hangsúlyt kapnak, és a lökhárítókat is átszabták a japánok. Hátulról ezúttal is szinte elhanyagolhatóak a módosítások. A lámpabúrák alatt már felszerelségtől függően LED-es fényforrásokat találunk. Emellett az új 17 és 19 colos kerekek, valamint az új vörös színárnyalat teszi aktuálisabbá a szedán és kombi verzióban is elérhető modellt. A képeken szinte csak a kombi látható, de ez ne tévesszen meg senkit, hiszen a négyajtós is frissült, de a lényeg úgyis az autó orrán található, ami megegyezik a két változat esetében.
Az utasteret szinte teljesen átszabták a mérnökök, aminek köszönhetően még az eddiginél is finomabb megoldásokkal és anyagokkal találkozhatunk majd, a csúcsverzióban például Alcantara ajtó és műszerfali betétek, különleges fabetét és átfogó bőrkárpitozás is van. Emellett a klímakonzol is megújult, a változatlan szoftverrel dolgozó központi rendszer pedig határozottabb kontrasztú, élesebb megjelenítésű 8 colos képernyőt kapott. A CX-5-höz hasonlóan a HUD immár a szélvédőre is vetíthet, a műszercsoportban pedig egy 7 colos, személyre szabható színes kijelzőt találunk. A Mazda6 összességében még komolyabb benyomást tesz majd a frissítés után kívül és belül egyaránt.
Belül még finomabb lett - galériaA japánok azonban a lemezek alatt sem hagyták érintetlenül az autót, ugyanis a Mazda6-ba bekerülnek a gyáriak legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszerei, melyeket az i-ACTIVESENSE nevű opció fog majd össze. Ezentúl megállásra is képes adaptív tempomatot illetve 360 fokos kamerarendszert is nyújt majd az autó az olyan kényelmi extrák mellett, mint az elsőként elérhető ülésszellőztetés, de ez még mindig nem minden, ugyanis a motortérről sem feledkeztek meg a gyáriak.
Sajnos az Amerikában elérhetővé tett 2,5 literes, 250 lóerős turbós benzinest Európában nem kapjuk meg, de azért a japánok a meglévő erőforrásokat sem hagyták érintetlenül. A Mazda több helyen is hozzányúlt a meglévő motorokhoz, így például a kétliteres szívó benzines alacsony fordulaton 6,4 %-kal nagyobb nyomatékkal és jobb gázreakciókkal szolgál majd, míg a 2,5 literes szívó egység ezentúl 40 és 80 km/h között fix sebességnél akár két henger lekapcsolására is képes lesz.
Minőségi anyagok, modern extrák - galériaAz egyetlen dízel egység sem maradt érintetlen: a gyáriak egyik fő célja az volt, hogy még tisztábbá és még potensebbé tegyék az erőforrást, így a sok egyéb mellett például bekerült egy új SCR katalizátor és egy friss, kétlépcsős, változó geometriájú turbó is. Utóbbinak köszönhetően a teljesítmény 175-ről 184 lóerőre nőtt, míg a csúcsnyomaték 420-ról 445 Nm-re fokozódott. A fogyasztást 4,4 és 5,4 liter közé ígérik a gyáriak. A Mazda6 egyébként aktív hűtőrácsot is kapott, ami bezáródik, ha éppen nincs szükség hűtésre, ezzel csökkentve a légellenállást és ezzel együtt a fogyasztást. A Mazda a menettulajdonságokra is gondolt, ugyanis újrahangolták a középkategóriás eddig is kiváló futóművét, amely most komfort és dinamizmus terén is még többet ígér – köszönhetően például a jobb hangszigetelésnek.
A modell beszálló listaára 8,04 millió forint, ami csak akkor tűnik soknak, ha nem számoljuk, hogy ennyiért a 145 lóerős kétliteres, részecskeszűrő nélkül is tiszta szívómotor mellé LED-es fényszórót, sötétített hátsó üvegeket, 17 colos kerekeket, automatikusan sötétedő belső tükröt, szélvédőre vetítő HUD-ot (!), automata klímát, szinte az össszes asszisztenst, sőt, még navigációt is kapunk. Metálfényezés 126 ezertől elérhető, három helyett öt év vagy 100.000 km-es garanciát pedig 95 ezerért kaphatunk.
Innen felfelé szerteágazóan vezet az út. 430 ezerért az Attraction csomagban kaphatunk adaptív fényszórót, elektromosan behajtható külső tükröt, kormány- és ülésfűtést, tolatókamerát, első-hátsó radarokat, négy- helyett pedig hathangszórós hifit. Ezt az ugrást tehát érdemes megjátszani. Ehhez a szinthez már 570 ezerért hatfokozatú bolygóműves automatát is kapunk, sőt, ilyenkor papíron 165 lóerősre változik a kétliteres egység is. A kétliteres egységgel innen felfelé csak kézi váltóval vezet az út 9,1, 9,7 és csúcsverzióban 10,1 milliós ugrásokkal.
A 194 lóerős 2,5-ös egység csak automatával elérhető, hasonló módon hasonlítva a kétlitereshez ennek csupán 250 ezer forint a felára - vagyis igencsak megéri. A modell legerősebb változata a legjobb felszereltséggel, a drága vörös metálfényezéssel egyébként éppen csak 11 millió fölé kúszik, méghozzá listaáron, ami egészen jó ár-érték arányt jelent.
Ez azonban nem a kínálat legdrágább modellje, a dízelek még csak most jönnek! A 150 lóerős öngyulladós beszálló ára 8,61 millió, ami 570 ezres felárat jelent 150 lóerőnél. A 184 lóerős kivitel csak a két legjobb felszereltségi szinthez elérhető, melynek köszönhetően kézi váltóval is 10,26 milliótól kapható. Automatával vizsgálva egyébként 440 ezer forint a felára a 194 lóerős benzineshez képest.
Hamarosan megérkeznek a tesztautók is, mi pedig le is csapunk rájuk, és a szokásos mérésekkel alátámasztott tesztjeinkkel érkezünk.





