Az új 5-ös sorozat nemrégiben bemutatkozott, sőt, a polgári 520 verziót már tesztre is foghattuk, s csak idő kérdése volt, hogy z elmaradhatatlan M5, a teljesítményre fókuszált modell is bemutatkozzon. Az új M5 elektromos segítséggel és a típus esetében soha nem látott képességekkel mutatkozik be.

Noha a Mercedes-Benz az E-osztályú AMG esetében már előrevetítette a négyhengeresek érkezését, a bajorok nem mertek ilyen merészek lenni: az új M5 továbbra is 4,4-es V8-assal robog, turbóval, hibrid rendszerrel. A nyolchengeres benzinmotor önmagában 569 lóerőt tud 5600 és 6500 1/perc között, míg 750 Nm-es nyomatékmaximuma 1800-tól ébred. A kombinált rendszerteljesítmény viszont felülmúlja az előd képességeit: 100 Nm és 727 lóerő áll az adatok között.

Látványos és morcos lett a végeredmény

A V8 ugyanaz az S68, amely az M modellekben, valamint az XM-ben is szerepel, ám hangolását tekintve eltérő. További hasonlóság az XM-mel az elektromos rész: majd’ 200 lóerő pluszt jelent. A hibrid rendszer, valamint az egyéb perifériák viszont cseppet sem teszik légiessé a végeredményt: az M5 szedán 2.445 kg lett, fél tonnával nehezebb az elődnél. Noha teljesítményben tényleg kemény lett az újdonság, a vezethetőségre bizton rányomja bélyegét az óriási tömeg.

Így már nem meglepő, hogy a plusz lóerők ellenére is lassabb lett az új M5: a 3,2 szekundum alatt 0-100-at futó előddel szemben itt, a G90 kódnevű modell esetében 3,4 másodperc alatt van meg a 0-100. A csúcssebesség marad az elektronika által korlátozott 250 km/h, amit az M Driver’s csomag 306 km/h-ra módosít. Mire jó a hibrid rendszer, ha nem lett tőle gyorsabb az autó? Összesen 25 km tisztán elektromos hatótávot kapunk, ami ugyan nem sok, de egy kis városi rohangáláshoz elegendő. Illetve az elektromos segítség szavatolja az egyenletes teljesítményt, miközben marad a szépen kiforgó V8 is.

A beltérben a megszokott gombnélküli műszerfal fogad

A nyomatékot az “M Steptronic” nevet viselő nyolcfokozatú automata továbbítja a kerkeke felé, ám van egy kis csavar is a történetben: egy plusz hajtómű van beépítve a váltó és a villanymotor közé. Ez a hajtómű a motor nyomatékát 281 Nm-ről 450 Nm-re fokozza. Van még egy “Boost Control” nevű rendszer is, amely a bal oldali kormányváltó fület visszahúzza és az összes rendszert a legpengébb, legsportosabb üzemmódba állítja. Az elődhöz hasonlóan itt is adott az összkerékhajtás, amelynél az alapbeállítás szerint mind a négy kerékhez kerül nyomaték, de persze a driftelős körökhöz van hátsókerékhajtás orientált üzemmód is. A tengelyek között az Active M Differential diffizár intézi a nyomatékelosztást, amely igyekszik elkerülni az alulkormányzottságot.

Teljesítményorientált szedánként az M5 számos módosítást érdemelt ki. Így például speciális, az alapmodellektől eltérő motor és váltótartó bakokat kapott, és a futómű is minden elemében eltér. A kettős keresztlengőkaros megoldás könnyebb alumínium, de a stabilizátorok is mások.

Súlyos lett az új M5 - majd' 2,5 tonna

Az M5 dizájn tekintetében is sokat változott, agresszívabb lett, azonban a legfontosabb, hogy az új 5-ös széria formai irányzatát tovább víve jelentősen ellépett az elődöktől. A BMW vesék immáron zárt, fényes műanyagből készültek, így csak látványbeli funkciójuk van, levegő már nem áramlik be rajtuk. Cserébe az asszsiztens rendszerek szenzorai itt kaptak helyet. Természetesen az elem megvilágításra került, így még jobban illeszkedik a csúcsmodellek sorába.

A szélesebb kerékjáratok persze szélesebb kereknek adnak helyet: elöl 3, hátul 1,9 collal szélesebb felnik vannak, de az átmérő is nőtt. Immáron elöl 20, hátul 21 hüvelykes felnikre kerültek a 285/40 ZR20, illetve 295/35 ZR21 méretű abroncsok. Mögöttü nagyteljesítményű fékrendszer bújik meg, elöl hatdugattyús fix, hátul úszónyerges megoldással, az igazán csúcsra vágyók számára pedig M Carbon rendszer is rendelkezésre áll.

Szerencsére a V8 maradt

Az utastérben ezúttal nem érhető el karbonhéjas ülésszett, de helyette van M Multifunction ülés, amely kiválóan alkalmas a pályás használatra és a hosszú utakra egyaránt. Kívül légterelők és számos helyen felbukkanó M5 logó is jelzi a legsportosabb variánst. A vevők számos izgalmas külső szín, bőr és betét választékából tudják kialakítani egyedi konfigurációt, amelyhez további inspirációt nyújtanak az Individual elemek is. Van immáron fűthető kormány, ami az M modellek esetében nem mindig volt adott, de nem hiányzik a hangulatvilágítás, no meg a Bowers & Wilkins prémium hifi is.

Noha bepipálható a napfénytető, a könnyebb végeredmény érdekében carbon tetőt is választhatnak majd a vevők, illetve igény esetén eddig nem látott módon vonóhorog is elérhető a modellhez. Az új M5 jövő hónapban a Goodwoodban megrendezésre kerülő sebességfesztiválon mutatkozik majd be, és júliusban kezdik gyártani a márka dingolfingi üzemében.