A Volkswagen tartja a kijelölt irányt továbbra is, azaz kiemelt fontossággal érkeznek az ID modellcsalád tagjai. Ezúttal a középkategóriás német érkezett meg az ID.7 személyében, amely elektromos túraszedán formában kíván a Passat helyébe lépni. Kína, Európa és az USA is kap az ID sorozat aktuális zászlóshajóként említhető globális újdonságából.
A 7-est az ID.Vizzion és az ID.Aero tanulmányok inspirálták, és ötajtós modellként az aerodinamikus kialakítás jellemzi. Az áramlástok szempontjából optimalizált formák természetesen tartalmazzák a márka elektromos típuscsaládjára jellemző LED-es fényeket, amelyeket elöl is megvilágított fényvonal köt össze. Az első lökhárító légterelő idomai igyekeznek a legjobban terelni az áramlatokat az autó körül, amolyan függönyt képezve. A légellenállási tényező így 0.23, ami a Tesla Model 3-éval egyező.
A műszerfalat az óriási érintőpanel uralja
Az autó oldalán végigszaladó karaktervonal hasonlít a többi ID modellnél látottakra, és az első világítástól egészen a hátsó lámpatestekig fut. A kilincsek is a minimalista stílust képviselik, de a keréktárcsák is az aerodinamika jegyében születtek. Látványosak még a króm csíkkal díszített fekete oszlopok is, amelyek felett a szériában feketére fújt tető húzódik. Opcionálisan elektrokromatikusan sötétíthető panorámatető is kérhető.
Az ID.7 egyébként 4961 mm hosszú, 1862 mm széles és 1538 mm magas, tengelytávja pedig 2966 mm. Ahogy a külső formaterv, úgy a belső kialakítás sem tartogat semmi extrém vagy meglepő megoldást: a műszerfalat az óracsoportnak megfelelő picike kijelző, valamint a méretes, 15 hüvelyk képátlójú központi érintőpanel alkotja – jellemzően a Tesla által megkezdett irányt látjuk itt is érvényesülni. A pici óracsoportot egyébként kiterjedt információ-tartalmú, szériában járó head-up display egészíti ki.
A Passat kategóriájába érkezik a 700 km-es hatótávú 7-es
A központi óriáskijelzőn lehet majd mindenfélét szabályozni, és immáron a VW új grafikai megoldásait futtató központi rendszere fut rajta. Az intuitívnak mondott rendszer nem csupán a navigációt tartalmazza, de a klímát, a beállításokat és jóformán minden funkciót itt lehet majd kezelni. Az utastérben a gyártó magas minőségű anyagokat és elegáns bőrt alkalmazott.
A képeken tetszetős fém betéteket is láthatunk, továbbá elég tágasnak tűnik a helykínálat. Aki prémium hifit választana, az a 14 hangszórós Harman Kardon rendszert kérheti majd. A németek kiemelték, hogy nagy figyelmet fordítottak a kényelemre, illetve azzal összefüggésbe az első ülésekre: a fotelek 14 féleképpen állíthatók és több szenzor adatai alapján hűthető-fűthetőek, az ergoComfort funkció pedig masszázst is tud.
Az MEB platformra épített modell két különböző méretű akkucsomaggal lesz elérhető. Az alapot a Pro modell jelenti 77 kWh nettő, 82 kWh bruttó kapacitású teleppel, illetve 170 kW-os gyorstöltési lehetőséggel és 615 km-es hatótávval. A Pro S ezzel szemben 86 kWh nettó, 91 kWh bruttó kapacitású energiatárolót tartalmaz, 200 kW-os gyorstöltési lehetőséggel, valamint 700 km-es hatótávval.
A Volkswagen részletes specifikációt nem árult el a hajtásláncról, azonban korábban már kiszivárgott, hogy az új APP550 elektromos hajtóegység lesz azt autóban. A hátra épített villanymotor 286 lóerőt tud 550 Nm mellett. A hosszú utakhoz Travel Assist néven továbbfejlesztett asszisztens rendszer került az ID.7-be, amely tartalmaz minden, manapság elvárható segédet.
Globális modellként érkezik az ID.7
Az újdonságot először idén ősszel kaphatják meg a vevők Kínában és Európában, míg az észak-amerikai vásárlóknak 2024 elejéig várniuk kell rá. Az amerikai és európai modellek Emdenben, a gyártó németországi üzemében készülnek majd.