A múlt heti kiszivárgott képek után végre mindent megtudhatunk a BMW X7 Conceptről – legalábbis, amennyit elárultak a gyáriak. A BMW elképesztő sebességgel mutatja be friss modelljeit az idei évben, és a sorozatgyártású újdonságok (új X3, új 6-os GT, 1-es, 2-es és i3 frissítés) mellett ez a koncepciókra is vonatkozik, hiszen két sportos modell után (8-as és Z4) Frankfurtba elhozzák az X széria zászlóshajójának előfutárát, az X7 Concept-et – de jó eséllyel az X2-őt is leleplezik a német seregszemlén.
Hatalmas autó az X7 - galériaVégre a hivatalos bemutató is megvolt, így még több fotót és információt tudunk megosztani Önökkel az autóról, ami a BMW legfrissebb formanyelvét követi, és természetesen egyelőre még tele van koncepciós részletekkel. Az egyre élesebbre húzott, lézeres fényszórók mellé egyre nagyobb „vesék” társulnak – habár sorozatgyártásra ez az arány biztosan finomodik majd –, de a lökhárítók hatalmas légbeömlői és króm elemei is az X7 felsőbbrendűségét sugározzák.
Profilból jól látszik, hogy hatalmas autóról van szó: az X7 pontos méretei ugyan nem ismertek, de szinte biztosan eléri, sőt, talán meg is haladja majd az 5 métert – már az X5 is 1,4 centi híján 4,9 méteres. AEzzel kapcsolatban az is sokatmondó, hogy az egyedi keréktárcsák 23 colosak, és így sem tűnnek túlzóan nagynak. A hátsó lámpák esetében a jelenlegi 7-es sorozat juthat eszünkbe, hiszen hasonlóan karcsú lámpatestekkel dolgoztak ezúttal is a gyáriak, és a két fényszórót összekötő krómcsík sem maradt el.
Három sorban vannak az ülések - galériaAz utastérben is jó néhány koncepciós elemmel találkozhatunk, ugyanakkor így is jól látszik, hogy az X7 a BMW jól megszokott megoldásait és felépítését követi majd belül is. Igazi újdonságot talán csak a klasszikus klímapanel elhagyása, illetve a légbeömlők mellé helyezése jelent. Természetesen mindent finom bőrrel vontak be, és amit lehet digitális vagy érintős megoldásra cseréltek a bajorok – az X7 Concept már nem az első BMW tanulmány, amin ugyanolyan elrendezésű digitális műszerfalat láthatunk, így nem csodálkoznánk, ha ez a dizájn a későbbiekben sorozatgyártásban is visszaköszönne.
A bajorok arra is büszkék, hogy az X7 utastere nagyon világos lett, így nem meglepő, hogy hatalmas, látványos tetőablak is jutott az autóba. Az ülések három sorban vannak, ami egyértelműen jelzi, hogy hétszemélyes kivitel is készül majd az autóból – noha nem csodálkoznánk, ha egy igazi sofőrös verziót is elkészítenének a németek, hátul mindössze két üléssel és táncparkettnyi hellyel.
Luxus és kényelem - galériaKorábban arról pletykáltak, hogy az X7 Concept hidrogénes hajtást kaphat, és bár a gyáriak nem árulták el, hogy pontosan milyen hajtáslánc van a lemezek alatt, azt elmondták, hogy egy konnektoros hibridről van szó, ami az autón megfigyelhető eDrive feliratok, és a BMW iPerformance modelljeiről már ismerős, a bal első kerék mögött található nyílás egyértelművé tesz – talán a 740e-ben már tesztelt rendszer lehet az autóban.. A sorozatgyártású verzióban a hibrid mellett biztosan beépítik majd a németek a kiváló 3-literes, sorhatos benzinesüket, a 4,4 literes V8-asukat, és jó eséllyel a 3-literes dízeljüket is.
A BMW tehát a leleplezés során sem árult el sokkal több információt az autóról, azonban jövő ilyenkor már a sorozatgyártású változatot köszönthetjük majd a bajorok kínálatában, így nem kell már sokat várnunk a csúcs X-re. Addig is érdemes megnézni az immár teljes galériát, és az alább is megtekinthető videókat.



