Az előd által kitaposott ösvényen folytatja a Kia Ceed csúcsmodellje. A GT az új generáció esetében sem radikális hozzáállásával, mint inkább sokoldalúságával hódít, amely kiválóan illik a tesztünk alapján igazán kiegyensúlyozottan teljesítő új generációhoz. A 204 lóerős csúcsmodell már rendelhető, akciósan 7,9 millió forintos induló ára pedig egyszerre kedvező és drága.

Akárcsak elődje esetében, az új Ceed GT-nél sem volt célja a koreaiaknak, hogy szembeszálljanak a legvadabb sportkompaktokkal, de egy sportos, látványos csomagot szerettek volna összerakni, amihez az átlagnál így is jóval nagyobb teljesítmény társul. A végeredmény pedig nagyon is szemrevaló lett: az amúgy is egészen agresszív képet festő Ceed a nagyobb légbeömlőket felvonultató lökhárítókkal, a piros és lakkfekete díszbetétekkel és a két hangsúlyos kipufogóval bizony nagyon is vagány arcát mutatja, miközben azért nem estek át a ló túloldalára a tervezők – a leglátványosabb részlet talán mégis a pirossal finoman díszített hűtőrács.

Sportos, de nem esik túlzásba, és pont ezt szeretjük benne - galéria

Az utastérben ugyancsak izgalmas újdonságokkal találkozhatunk: a sportülések, a sportkormány és a látványosan vöröslő kontrasztvarrások mindenfelé nem hagynak kétséget afelől, hogy egy igazi vadorzóban foglalhatunk helyet, amely természetesen praktikum szempontjából ugyanazt hozza, mint normál társaik. A GT változat mellé olyan opciók járnak már alapáron, mint az ütközésre figyelmeztető rendszer, a fáradtságérzékelő vagy éppen a távolsági fény asszisztens. Mindemellett pedig a Ceed összes modern extráját megkapja a sportváltozat is, olyannyira, hogy az opciós listán már csak három tétel maradt. 350 ezer forintért megrendelhetjük az önparkoló rendszert és a JBL hifit, vagy ugyanezt automata váltóval párosítva összesen 500 ezerért kibővíthetjük tényleges sávtartóval és távolságtartó tempomattal. Mellette pedig metálfényezést vehetünk 140 ezerért és panoráma napfénytetőt 300 ezerért.

A lemezek alatt megőrizték a jól bevált receptet a gyáriak, így bár néhányan arra számítottak, hogy az alapból 250 lóerős Hyundai i30 N visszafojtott verzióját kapja majd, továbbra is egy 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbómotor szolgálja az élményeket. A teljesítmény változatlanul 204 lóerő, ahogyan a csúcsnyomaték is maradt 265 Nm – utóbbi azonban hamarabb, már 1500-nél rendelkezésre áll. Alapból hatfokozatú kézi váltó jár a Ceed GT-hez, de 500 ezer forintért hétsebességes, duplakuplungos automata váltó is elérhető. Válasszunk bárhogy, a 0-100-as sprint 7,6 másodperc lesz, viszont a kézi váltós modell végsebessége 5 km/h-val nagyobb, nevezetesen 230 km/h.

Belül is egyértelmű, hogy nem egy hétköznapi verzióval van dolgunk - galéria

Nem csak az ötajtós Ceed lesz elérhető GT kivitelben, hanem a dinamikus kombi karosszériával új értelmet nyerő ProCeed is megkapja az izgalmas hajtásláncot – természetesen a mutatós kiegészítőkkel együtt. Az előd néhány éve még 6,6 millió forinttól volt elérhető ugyanezzel a hajtáslánccal, így sokakat okkal érinthet érzékenyen az áremelkedés. De ha hozzávesszük, hogy listaáron az abszolút csúcsmodell már akkor ugyanannyi volt, mint a jelenlegi alapverzió 8,15 millió forintos ára, miközben összességében sokkal kevesebbet tudott, az inflációt és az általános drágulást bele sem kell csempészni a képletbe ahhoz, hogy jó ajánlatot szagolhassunk ki.