Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bár a hátsó sor inkább csak a gyerekeknek szól, a lényegen ez mit sem változtat: bemutatkozott a BMW első elérhető árú hétszemélyes modellje. A 2-es Gran Tourer már hazánkban is rendelhető, beszálló verzióban pedig már nyolc millió forint alatt hozzájuthatuk.

Nagyobb térbe pakolhatunk...A modell formaterve viszonylag jól tűnteti el a méretbeli gyarapodást, igaz a tekintélyes növekedés azért a hátsó puttonyt elnézve tetten érhető. Nem csoda, hiszen hosszban nem kevesebb, mint 21 centimétert nőtt a kompakt modell, hogy nagyobb csomagtartót, vagy éppen harmadik üléssort kínáljon a vásárlóknak. Ami előbbit illeti, kétségtelenül sikerült is: alaphelyzetben a középső üléssor elhelyezkedésétől függően 645-805 liternyi pakk fér el hátul, az ülések ledöntésével pedig 1,9 köbméteres rakteret kapunk, amely már önmagában véve 400 literes gyarapodás. Erre a 405 literre zsúfoltak be a tervezők egy aprócska, kétszemélyes padot, amelyet kétségtelenül gyermekek szállítására terveztek.

...vagy akár hét személyt ültethetünk

Ezt leszámítva egyébként külső és belbecs tekintetében is hasonlót kapunk, mint a 2-es Active Tourer esetében, vagyis megmaradt a jól személyre szabható és bőségesen, fejlett opciókkal felszerelhető belső tér. A praktikum fokozásáról sem feledkezett meg a márka: tetőcsomagtartót, kerékpártartót, de akár még tablet tartót is kérhetünk.

Hajtáslánc terén nincs új a Nap alattA hajtáslánci kínálat az 1,5 literes turbós benzines és dízelmotorral indul. Előbbi 136 lóerőt és 220 Nm-t tud felmutatni, ami 9,5 másodperces 0-100-as sprintre elegendő. Ez egyébként 2 tizeddel lassabb az ötüléses kivitel adatánál, amely mérsékelt differenciát (2-6 dl) a fogyasztásban is tetten érhetjük majd. Nagy érvágásra azért nem számíthatunk: a teljes paletta vegyes étvágya 3,9 és 6,4 l/100 km között marad. Ebből a legkisebb adat a beszálló dízelé: a 216d egészen pontosan 116 lóerőt és 270 Nm nyomatékot szolgáltat.

A beszállót adó két egység közül természetesen a benzines a kedvezőbb: utóbbi egészen pontosan 7.914.000 forinttól elérhető listaáron, míg a takarékosabb öngyulladósért indokolatlanul soknak tűnő 850 ezer forintot kell otthagynunk.

A premiernél 192 lóerő a csúcs - galériaFeljebb ugorva jönnek a kétliteres egységek. Benzinesként 192 lóerő és 280 Nm a csúcs, ami már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100-ra elég. A sportos családapák választása 9 milliós alapárat kapott, amelyre a visszafogott 5,9-6,2 literes gyári vegyes fogyasztás kínál borogatást.

Az öngyulladós 218d optimális 150 lóerőt és 330 Nm nyomatékot kínál, meglehetősen kövér felárú árcédulával, melyen 9,2 millió forint áll. Felette áll a 220d, amely ezúttal összkerékhajtással érkezik: a 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szériában nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a négy kerékhez, szintén 7,6-os gyorsulási adatot, illetve 218 km/h-s végsebességet eredményezve, még éppen 5 liter alatti vegyes fogyasztással. Az ára még így sem kevés: 11,27 milliótól indul. Az ügyes automatát egyébként a többi verzióhoz is kérhetjük, 692 ezer forint ellenében.

A későbbiekben a paletta tovább bővül: érkezik a 20d elsőkerékhajtású verziója is, valamint jó eséllyel bemutatkozik a kétliteres turbós 25i, amely 231 lóerővel kínozza az első kerekeket, ha nem rendeljük meg hozzá a feláras összkerékhajtást.

Bár a hátsó sor inkább csak a gyerekeknek szól, a lényegen ez mit sem változtat: bemutatkozott a BMW első elérhető árú hétszemélyes modellje. A 2-es Gran Tourer már hazánkban is rendelhető, beszálló verzióban pedig már nyolc millió forint alatt hozzájuthatuk.

Nagyobb térbe pakolhatunk...A modell formaterve viszonylag jól tűnteti el a méretbeli gyarapodást, igaz a tekintélyes növekedés azért a hátsó puttonyt elnézve tetten érhető. Nem csoda, hiszen hosszban nem kevesebb, mint 21 centimétert nőtt a kompakt modell, hogy nagyobb csomagtartót, vagy éppen harmadik üléssort kínáljon a vásárlóknak. Ami előbbit illeti, kétségtelenül sikerült is: alaphelyzetben a középső üléssor elhelyezkedésétől függően 645-805 liternyi pakk fér el hátul, az ülések ledöntésével pedig 1,9 köbméteres rakteret kapunk, amely már önmagában véve 400 literes gyarapodás. Erre a 405 literre zsúfoltak be a tervezők egy aprócska, kétszemélyes padot, amelyet kétségtelenül gyermekek szállítására terveztek.

...vagy akár hét személyt ültethetünk

Ezt leszámítva egyébként külső és belbecs tekintetében is hasonlót kapunk, mint a 2-es Active Tourer esetében, vagyis megmaradt a jól személyre szabható és bőségesen, fejlett opciókkal felszerelhető belső tér. A praktikum fokozásáról sem feledkezett meg a márka: tetőcsomagtartót, kerékpártartót, de akár még tablet tartót is kérhetünk.

Hajtáslánc terén nincs új a Nap alattA hajtáslánci kínálat az 1,5 literes turbós benzines és dízelmotorral indul. Előbbi 136 lóerőt és 220 Nm-t tud felmutatni, ami 9,5 másodperces 0-100-as sprintre elegendő. Ez egyébként 2 tizeddel lassabb az ötüléses kivitel adatánál, amely mérsékelt differenciát (2-6 dl) a fogyasztásban is tetten érhetjük majd. Nagy érvágásra azért nem számíthatunk: a teljes paletta vegyes étvágya 3,9 és 6,4 l/100 km között marad. Ebből a legkisebb adat a beszálló dízelé: a 216d egészen pontosan 116 lóerőt és 270 Nm nyomatékot szolgáltat.

A beszállót adó két egység közül természetesen a benzines a kedvezőbb: utóbbi egészen pontosan 7.914.000 forinttól elérhető listaáron, míg a takarékosabb öngyulladósért indokolatlanul soknak tűnő 850 ezer forintot kell otthagynunk.

A premiernél 192 lóerő a csúcs - galériaFeljebb ugorva jönnek a kétliteres egységek. Benzinesként 192 lóerő és 280 Nm a csúcs, ami már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100-ra elég. A sportos családapák választása 9 milliós alapárat kapott, amelyre a visszafogott 5,9-6,2 literes gyári vegyes fogyasztás kínál borogatást.

Az öngyulladós 218d optimális 150 lóerőt és 330 Nm nyomatékot kínál, meglehetősen kövér felárú árcédulával, melyen 9,2 millió forint áll. Felette áll a 220d, amely ezúttal összkerékhajtással érkezik: a 190 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szériában nyolcfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a négy kerékhez, szintén 7,6-os gyorsulási adatot, illetve 218 km/h-s végsebességet eredményezve, még éppen 5 liter alatti vegyes fogyasztással. Az ára még így sem kevés: 11,27 milliótól indul. Az ügyes automatát egyébként a többi verzióhoz is kérhetjük, 692 ezer forint ellenében.

A későbbiekben a paletta tovább bővül: érkezik a 20d elsőkerékhajtású verziója is, valamint jó eséllyel bemutatkozik a kétliteres turbós 25i, amely 231 lóerővel kínozza az első kerekeket, ha nem rendeljük meg hozzá a feláras összkerékhajtást.

Széles spektrumon személyre szabható és fejlett opciókkal felszerelhető

Ahogy azt jól tudjuk, ezúttal is opciós tételek armadájával fokozhatjuk a költségeket. Még ha csak a legszükségesebbeknél húzzuk meg a határt, akkor is egymilliós plusszal számolhatunk, ha pedig egy prémiumhoz méltó, de közel sem teljes felszereltséggel számolunk, nyugodtan adjunk hozzá 2,5-3 millió forintot. A csúcsot keresők ezúttal is meglepődhetnek: hajtáslánctól és üléssszámtól függetlenül akár 6,3 millió is hozzáadódhat az alapárhoz - ez már igazán jó alkualapot biztosít.

A típus információink szerint már rendelhető. Az ötszemélyes Active Tourerhez képest a nagyobb egyterű felára, amely még kedvezőnek is mondható. Ezt a praktikumot kereső vásárlóknak mindenképpen ajánljuk kifizetni - márpedig a modell kedvelői minden bizonnyal ebbe a kategóriába esnek. Ilyenkor viszont még csak nagyobb puttonyt kapunk, a harmadik üléssor feláras, 260 ezerforintosba kerül.