Az Audi A8 aktuális generációja közel két éve mutatkozott be, a csúcsmodell premierje pedig eddig váratott magára. Most azonban itt az új S8, amely minden eddiginél jobban odapakol, igaz, a luxusautók kategóriája az, ahol 571 lóerővel sem egyszerű kitűnni.

Az Audi A8 tesztünkben is technokrata felsőbbrendűségével, sem mint sportosságával tűnt ki, és szerencsére az S8 is az elegáns, kifinomult vonalon halad tovább, érdekes árnyalatot biztosítva az érzelmes Mercedes-AMG S 63 és a helyenként brutális BMW M760Li mellé. Ahogy a csillagos márka, úgy a négykarikás sem fárasztja már magát V12-es motorokkal – a sportos csúcsmodell ezúttal is biturbó V8-cal lépett a pástra.

Erősödött: 571 lóerő, 800 Nm és hatékonyságot fokozó hibrid rendszer

A négyliteres egység persze jó ismerős: legyen szó Bentley-ről vagy Porschéről, mindenhol megtaláljuk. Itt éppen 571 lóerős teljesítményre képes, amelyhez 800 Nm nyomaték is csatlakozik, a 48 V-os enyhe hibrid rendszer pedig még egy hajszálnyit rá is segít a munkájára. Ha ezt a pár lóerőt is beleszámítjuk, akkor az ingolstadti modellnek sem kell szégyenkeznie a legfeljebb 585 lóerős 7-es és a 612 lóerős S-osztály mellett.

A menetteljesítményekkel kapcsolatban még nem nyilatkozott a gyártó, de azt tudjuk, hogy az egység fogyasztását hengerlekapcsolás is csökkenti – a hibrid rendszer pedig önmagában 0,8 l/100 km-t fűrészel le az étvágyból. Mindenesetre nem lövünk nagyon mellé, ha 3,6 másodperc körüli 0-100-zal és még a régi NEDC ciklus szerinti 10 liter körüli fogyasztással számolunk.

Egyedi betétek és sportülések belül

A V8-as kipufogójának hangját egyébként gombnyomásra még erőteljesebbé tehetjük, az izgalmasabb hang mellé pedig áthangolt menetdinamikai rendszerek is járnak. Ezek alapját az utat előre pásztázó légrugózás adja, amely kanyarokban semlegesíti az oldaldőlést. A fordulékonyságot szériában négykerék-kormányzás is fokozza, a tapadást pedig a széria állandó összkerékhajtás mellett hátsó differenciálzár is ösztönzi. A hatalmas fékek is szériában járnak, amelyek helyett tetemes felár ellenében kerámia fékeket is kérhetünk elöl 420 mm-es tárcsákkal és 10-dugattyús nyergekkel.

Európában hagyományos és hosszított kivitelben egyaránt elérhető lesz a modell, amelyet kívülről tényleg csak finoman sportosítottak – azért a négy kipufogóvég, az S8 logók és az egyedi 21 colos kerekek sokat elárulnak. Belül sincs nagy változás, de vannak típusspecifikus megoldások, mint például az új sportülés és a háromdimenziós hatást keltő karbonbetét. Igaz, szerintünk bármilyen csinos műanyag helyett jobban áll egy igazi fabetét egy luxusautónak.

Jól felszerelve 60 millió felett lehet

A kinti árak alapján nagyjából 45 millió forintos alapárra számíthatunk, az első példányok pedig az év végén érkeznek meg a korai megrendelőkhöz.