Szinte hihetetlen, milyen gyorsan repül az idő, ezúttal például a Hyundai emlékeztet a homokóra sebes pergésére. Ugyanis az i30 immáron elérkezett életciklusa feléhez, a dél-koreai gyártó pedig ennek megfelelően alapos frissítésnek vetette alá kompakt modellcsaládját, ami leginkább műszaki szempontból fontos, ám a javarészt technikai jellegű fiatalítás mellett a dizájn és a biztonság terén is fejlődés történt. Sokak számára a legfontosabb, hogy továbbra is van kedvező árú és potenciálisan hosszú életű szívómotor a palettán, az 1,5-ös erőforrás ráadásul vadonatúj fejlesztés. Most már az árakat is tudjuk.

Természetesen marad a háromféle karosszéria, azaz az ötajtós, a kombi és a stílusos Fastback, amelyekhez a mai trendeknek megfelelően már sportos N Line csomagot is kínál a gyártó, s ez alól immáron a kombi sem kivétel. Utóbbi egyébként 280 ezres felárral rendelkezik, míg a Fastback 400 ezerrel drágább, de csak turbómotorral rendelhető.

Sokkal dögösebb lett a kisebb átrajzolásokat követően az i30

Formaterv tekintetében a ráncfelvarrás markánsabb, élesebb szögben végződő V-formájú LED-es fényeket és opcionálisan adaptív MFR LED fényeket tartalmazó lámpatesteket és szinte minden elemen határozottabb éleket hozott. A hűtőmaszk immáron 3D mintázatot kapott, aminek köszönhetően prominensebb jelenség lesz az utakon az újabb verzió.

Oldalról persze kevésbé észrevehető a változás, azonban ebből a szögből ez így szokott lenni a ráncfelvarrások alkalmával. Itt leginkább az új, gyémánt mintás 15-18 hüvelyk átmérőjű keréktárcsák jelentenek újdonságot. Hátul ugyancsak felbukkan a jellegzetes V-motívum, vagy épp nyilazás, ráadásul új színek is érkeztek a kínálatba (Dark Night, Sunset Red és Silky Bronze).

Méretes kijelző és vetített műszercsoport az újdonság odabenn

Az utastérben a formák nem változtak, ellenben a betétek új árnyalatokban kérhetők, összesen nyolcféle konfigurációt képezve a különféle kárpitokkal társítva. Sokkal fontosabb azonban a vetített óracsoport, illetve, hogy a középkonzol tetején új, 10,25 col átmérőjű érintőkijelző foglal helyet, természetesen Apple CarPlay/Android Auto támogatással. Előbbi esetében nyáron már a vezetékmentes kapcsolat is adott lesz. A biztonsági extrák között új a sávtartó asszisztens, a hátsó ütközéselkerülő segéd, a holttérasszisztens és az elhaladó járművekre figyelmeztető rendszer is.

A motorháztető alatt belépőszinten egy vadonatúj, 1,5 literes kettős befecskendezésű szívómotor (igen, 2020-ban vadonatúj szívómotor) szerepel, 110 lóerővel és hatfokozatú manuális váltóval. Ez azért lehet fontos lépés, mert a Hyundai ez által tényleg olcsó, egyszerű és jól karbantartható, robusztus hajtáslánc technológiát tud nyújtani. Az ötajtós belépő ezzel listaáron 5,65 millió forint, de jár hozzá félmilliós gyári kedvezmény, így 5,15 millióról szól a fáma. Ebbe már belefért számos asszisztens rendszer is, de a tolatóradar, a bőrkormány, a dönthető hátsó ülések és nagyjából minden érdemleges extra feláras, még a klímaberendezés is manuális. Egy szinttel feljebb már jobb a helyzet, de metálfényezéssel és ülésfűtéssel itt már a 6 millió forintot közelítjük.

Az N Line minden karosszériaváltozathoz kérhető

Ezt követi az egyliteres, háromhengeres turbómotor (1.0 T-GDI) 120 lóerővel és 172 Nm-rel, de ezt az egységet a 350 ezres felára okán nem sokan fogják választani. Csúcsverzióban egyébként hozzá jár 48 V-os enyhe hibrid rendszer is, de ekkor már 7,85 milliós alapárról beszélünk kedvezményesen (jó felszereltség mellett persze). Viszont akkor már a négyhengeres, szériában enyhe hibrid 1,5 literes turbómotor jobban hangzik. A friss négyhengeres 160 lóerővel és 253 Nm-rel áll hadrendbe. Az egység összesen egymilliós felárral rendelkezik a szívómotoros társához képest. A dízel egységek viszont nála is drágábbak: az 1,6-os 115 lóerővel +200, 136 lóerővel és enyhe hibrid rendszerrel pedig +800 ezer forint.

Hétfokozatú duplakuplungos automatát a turbómotorokhoz kérhetünk, méghozzá 500 ezer forint felár ellenében - a készletes autókra pedig további 200 ezres kedvezményt kínál a gyártó. A sportos N Line csomag tartalomtól és felszereltségi szinttől függően 550 és 900 ezer forint ellenében kérhető - ha nagyon igyekszünk, akár 12 milliós konfigurációt is összerakhatunk.

A Hyundai műszakilag hozott leginkább fontos és sok újdonságot

Az új i30 már rendelhető, a tesztautók érkezését követően pedig azonnal érkezünk a mérésekkel és tapasztalatokkal.