Miközben a legnagyobb lehetséges végsebességért folytatott presztízsharc kitartóan folytatódik, mi nem győzzük ecsetelni, hogy a puszta gyorsaságnál a volán mögötti élmények sokkal fontosabbak. Vélhetően azért ebben sem fog fukarkodni a Hennessey új szuperautója, a Venom GT utódja. Ráadásként pedig ott van a beígért 484 km/h-s végsebesség…
Végsebességre optimalizálva...A Lotus alapok immár a múlté, a Hennessey az új modellhez egy egyedileg épített szénszálas csővázat alkotott. A karosszériát is a pehelysúlyú, de erős anyag alkotja, az új, könnyedebb forma pedig nem csak természetesebb, hanem áramvonalasabb is: 0,44 helyett 0,33-as a légellenállási együtthatója, amivel még a 0,38-as Bugatti Chironnál is könnyebben szeli a levegőt – igaz, a 480-as tempónál abszolút nem mellékes leszorító erő mennyisége kérdéses. Végsebesség üzemmódban annyi biztosan nincs belőle, ilyenkor ugyanis az aktív hátsó légterelő alacsonyabb pozícióba áll.
Bő 1600 lóerő - csak éppen így 225-ig a padlógáz felesleges
Opcionálisan kézi váltóval is kérhetőMindenesetre teljesítményből nem lesz hiány: a 7,4 literes, alumínium, biturbó V8-as 1622 lóerőt présel ki magából, amelyhez 1762 Nm nyomaték társul. Mindezt hétfokozatú robotizált automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez, amelyeken Michelin Pilot Cup 2 abroncsok feszülnek. Opcionálisan a szekvenciális helyett kérhetünk hatfokozatú kézi váltót is, de Hennessey elmondása szerint a GPS-alapú menetstabilizálónak egészen 225 km/h-s tempóig van folyamatosan dolga padlógázon, úgyhogy a tapadás hiánya miatt amúgy sem leszünk tétlenek.
A munkának pedig megvan a gyümölcse: ha van tapadás a 0-300 csupán 10 másodperc alatt megvan, a 0-400-at is kipipálhatjuk 20 másodperc alatt, és még utána is 84 km/h ráadást préselhetünk ki az autóból.
Az egyelőre ismeretlen kialakítású beltérben bőr, Alcantara és szénszál fogad, központi rendszerként pedig egy Apple iPad-et hasznosítnak az amerikaiak. A tágasságra nem lehet panasz: az egyik megrendelő egy közel két méter magas amerikai rögbi játékos, akik állítólag kiválóan elfér a vezetőülésben.
Szükség is van az irreális sportolói fizetésekre a birtokláshoz, ugyanis a mindössze 24 példányban elkészülő texasi modell darabjáért legalább 1,6 millió dollár szükséges. Adjuk hozzá az opcionális tételeket, és akár 2 millió felett járhatunk, ami nálunk honosítva akár 800 millió forint is lehetne. Igaz, Amerikán kívülről szinte semmi esély nem lesz megszerezni a modellt, pláne, hogy a jelentkező potenciális vásárlók csak John Hennessey hozzájárulásával vehetnek a portékából.
A modellnek már csak egy feladata van: élőben, videón is bizonyítania kell azt a 300 mérföldes végsebességet…


