David Brown 2013-ban alapította meg saját műhelyét, ami a briteknél nagy hagyományokra visszatekintő, kisüzemi körülmények között megépített, rétegízlést kiszolgáló modellek megalkotására fókuszál. Fontos megjegyezni, hogy ez a David Brown nem azonos Sir David Brownnal, az Aston Martin egykori tulajdonosával.
Coventryből mindössze négy év után költöztek át Silverstone-ba. Az új telephelyet kifejezetten a David Brown Automotive igényeinek megfelelően építették, a mintegy 1700 négyzetméteres épület pedig már nem is olyan kicsi. A cég első modellje a Speedback GT volt, a második pedig a Mini Remastered.
Aligha készült korábban az Osellihez hasonló Mini
Most ez utóbbi alapjain születik meg egy különleges kivitel: éppen egy nagy teljesítményű, korlátozott darabszámú változat készítésén fáradoznak – ez lesz a Mini Remasteder Oselli Edition. Az első példányok még április végén elkészülhetnek, így már éppen aktuális volt néhány információmorzsa elhintése.
Egy növelt hengerűrtartalmú, vagyis 1,45 literes motor kerül az autóba. Az eredeti Minikbe szerelt legnagyobb ’A-series’ motor egy 1275 köbcentis négyhengeres volt, és már annak a blokknak is meglehetősen vékony volt a középső hengereket elválasztó fala, így a jelentősen nagyobb méret eléréséhez bizonyára néhány bravúros megoldásra is szükség volt David Brownék részéről.
Az SU-gyártmányú ikerporlasztók által táplált motorhoz egy ötsebességes kézi sebességváltó kapcsolódik, de a teljesítményadatok sajnos még most sem nyilvánosak. Kiindulásnak vehetjük az 1,275 literes, hengerenként kétszelepes erőforrás adatait, ami 4600-as fordulaton 72 lóerőre, 3100-nál pedig 120 Nm-re képes.
A 3055 mm hosszú, 1470 mm széles, 1330 mm magas és 2035 mm tengelytávú, mindössze 740 kg-os Mini ezzel a motorral 145 km/h-s végsebességre, illetve 11,7 másodperces 0–100-ra képes – minden bizonnyal ennél érezhetően gyorsabb lesz az Oselli. Annál is inkább, mivel már a ’sima’ Remasteredhez is elérhető egy 1330 köbcentis, 84 lóerőre képes erősebb motor. (Akár négysebességes automatával is.)
Az Oselli hivatalos minőségben csatlakozott a projekthez
A nagyobb teljesítmény és a kortárs igények a futómű továbbfejlesztésére ösztönözték a mérnököket. Így került erősebb fék a (12 helyett) 13 hüvelykes Enkei keréktárcsák mögé, és ezért szerelnek jól tapadó gumiabroncsokat a kisautóra.
A négyüléses kivitel mellett kívánságra kétszemélyes változatban, kagylóüléssel és bukókerettel is elkészítik a különleges Minit. A Remastered természetesen jobb-, vagy balkormányos kialakítással is elérhető, és az Oselli sem csupán a britek játékszere lesz.
Meglehetősen vastagon fog David Brownék ceruzája, cserébe nem hiányoznak az igényes részletek
Michelle Gay marketingigazgató kiemelte, hogy a járvány ellenére komplex megoldást alkottak meg, vagyis a szokásosnál hosszabb tervezési fázis végeredménye egy versenyzésre kész városi kisautó lesz. Hamarosan, mint már írtuk, hiszen az első példányok szinte már készen vannak.
Egy korábbi közlemény szerint mindössze 60 példány összeállítását tervezi a DBA. A típus ára egy kicsit fájdalmas lehet: 98 ezer font, vagyis bő 40 millió forint jelenti a belépőt, és minden bizonnyal ennél drágább csomagot is képesek gyártani Silverstone-ban.