Hazánk (nem véletlenül) egyik legnépszerűbb, ráadásul itthon is készülő modellje, a Suzuki Vitara nemrég újult meg, és bár ezentúl csak turbómotorokkal lesz elérhető, a márka és a magyar importőr egy 3+7, azaz a motorra, a turbóra és a váltóra összesen 10 éves garanciával igyekszik biztosítani a vásárlókat, hogy igenis megbízhatnak az új, feltöltött egységekben. Mostanra pedig az is kiderült, hogy a frissített Vitarát mennyiért vihetjük haza.
A felszereltségi szintek maradtak a régiek, így továbbra is a GL, a GL+ és a GLX szintek között választhatunk. A legfontosabb extrák már a GL-nél is rendelkezésre állnak – mint például a klíma és a Bluetooth kihangosító –, ám továbbra is a GL+ lehet a legjobb választás, amihez már tolatókamera, ülésfűtés, érintőképernyős multimédiás rendszer (Android Autóval és Apple CarPlay-jel) és alufelni is jár. A GLX LED-es fényszórójával, analóg órájával és egyéb apróságokkal még többet nyújt, de nem feltétlenül éri meg az érte kért felárat.
Hátul gyakrolatilag csak a lámpa az újdonság, de vannak új színek is - galéria
Hogy konkrétan milyen összegekről is van szó? A listaárakkal nem is érdemes igazán foglalkozni, hiszen a Suzuki szalonokban akkor is hatalmas – tulajdonképpen fix – engedményekkel találkozhatunk, amikor az importőr nem hirdet konkrét akciót, most azonban központilag is megadták, hogy milyen összegekre számíthatunk. Ezek alapján a frissített Vitara bizony 200-300 ezer forinttal drágább lett elődjénél, de így is igencsak jutányosan kínálja magát.
Mindez annyit tesz, hogy a GL felszereltségű, egyliteres, háromhengeres turbóssal szerelt verziót 4,09 millióért vihetjük haza. A hasznos extrákat tartalmazó GL+-ért ugyancsak a 111 lovas egységgel 4,47 milliót kérnek, GLX szinten pedig már csak a 140 lovas 1,4-essel lehet hozzájutni a Vitarához, legolcsóbban 5,47 millióért. Az 1,4-es, GL+ felszereltséggel 4,77 millió, az erősebb hajtáslánchoz pedig nem elérhető a leggyengébb, GL szint.
Már színes műszerfali kijelző is van - galéria
Eddig minden esetben a manuális váltós, elsőkerékhajtású változatokról volt szó, de a Vitara elérhető összkerékhajtással és automata váltóval is. Utóbbit az egylitereshez csak elsőkerékhajtással és GL+ szinten rendelhetjük meg, méghozzá 4,87 millióért, míg összkerékhajtást ugyancsak a GL+-hoz, de csak kézi váltóval kaphatunk, 5,12 millióért. Az 1,4-es esetében már nagyobb a szabadság: automata elérhető első és összkerékhajtással is, GL+ szinten 5,17 illetve 5,82 millióért, míg GLX szinten 6,12 illetve 6,72 millióért – utóbbiakhoz már a panorámatető is jár.
Akit részletesen is érdekel az árlista, az ide kattintva elérheti, de a felsorolt összegeken kívül egyébként csak a metál illetve a gyöngyház fényezések 130, és a kéttónusú festés 180 ezer forintos felára jelenthet plusz költséget. Szerintünk tehát a metálfény felárával együtt 4,6 milliós, egyliteres, 111 lovas verzió lehet a befutó, de a jóval izmosabb, négyhengeres egység 300 ezer forintos felárát is érdemes lehet átgondolni. Ezek egyébként az importőri kedvezmények, így nem kizárt, hogy a szalonokban – ha csak később is – még jutányosabb összegekkel találkozhatunk, ha egy kicsivel rámenősebbek vagyunk.