A Mercedes-Benz máris felvarrta az aktuális CLS négyajtós luxuskupé ráncait, az optikai frissítéshez pedig a márkától megszokott módon lényeges technikai újítások is tartoznak. A márka pedig nem teketóriázott: a főleg látvány tekintetében megújult modellt már rendelhetővé is tette, sőt, ha idejében rendelünk, még a nyáron meg is kaphatjuk az autót.
Mostantól még sportosabb megjelenést kap a CLS. A széria Avantgarde külső új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárítóval, két oldalsó lamellával és ezüstkróm légterelő-ajakkal rendelkezik. Hátul fekete diffúzoroptikás elemet és ugyancsak ezüstkróm betétet találunk. Emellett kétféle új 19 colos keréktárcsa elérhető a modellhez. Az AMG Line külső kivitel még inkább kiaknázza a típusban rejlő sportos potenciált, a dinamikus kiegészítők mellé pedig a 20 colos keréktárcsák két új színben kérhetők. Mindkét változat új hűtőrácsot kap, természetesen központi Mercedes csillaggal. A CLS kínálatába egy új színárnyalat is érkezett: a Spectral-kék metálfényezés.
A CLS eddig sem volt unalmas, de most még sportosabbra szabták a vonalait a formatervező – galériak
A markáns külső mellett a belső tér is exkluzívabb lett. A barna, nyílt pórusú diófa és a magasfényű szürke fabetét egyaránt újdonságként kérhető a műszerfalra és a középkonzolra. További újdonságot jelent a Neva-szürke/Magma-szürke és a Siena-barna/fekete bőr üléskárpitozás lehetősége. A frissítéssel a CLS megkapja az új generációs, nappabőr borítású többfunkciós kormánykereket is, amelynek küllői magasfényű fekete kialakítást kapnak ezüstkróm betéttel. Az új kormánykerék a vezető kezét egy speciális, kétzónás érzékelőfelülettel észleli, így a vezetői segédrendszerek működése még precízebbé vált: többé nem kell kormánymozgatás ahhoz, hogy a rendszer érzékelje a vezető aktív jelenlétét. Mindezeken felül a személyre szabhatóság is bővült, a designo program minden korábbinál több lehetőséget biztosít úgy a külsőt, mint a belteret illetően.
A Mercedes-AMG számos optikai újdonsággal és felszereltségi csomaggal bővítette a sorozat csúcsmodelljének kínálatát. A CLS 53 4MATIC+ új első lökhárítót kapott, sportosságát pedig még jobban kiemeli a hosszanti lamellákkal ellátott hűtőrács. A Night csomag a polírozott alumínium ablakkereteket magas fényű feketévé változtatja, emellett további fekete kiegészítőkkel fokozza a sportos modell látványának dinamikáját. A külső visszapillantó tükrök háza alaphelyzetben a karosszéria fényezésében tündököl, az opcionális csomagok révén viszont kérhető fekete, vagy akár szénszálas kivitelben is. A kormánykerék itt is új generációs, csak éppen sportosabb kialakítású és a már ismert AMG vezérlőkkel rendelkezik.
Belül a CLS is megkapta az aktuális kormánykereket, a konfigurációs lehetőségek tárháza pedig új (bőr)színekkel és díszítő betétekkel bővült – galéria
A kivételes menetdinamika megtapasztalását teszi lehetővé az üzemmódválasztó RACE menetprogramja, amely drift móddal is rendelkezik. Az élménydús pillanatokhoz aktívan hozzájárul a CLS 53 4MATIC+ turbófeltöltésű soros hathengeres motorja, amelynek 435 lóerős teljesítményét az integrált indítógenerátor a 48 V-os fedélzeti mild hibrid rendszer jóvoltából további 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal fokozhatja. A kivételes menetteljesítményekhez hozzájárul a villámgyors AMG SPEEDSHIFT TCT 9G automata váltó, az AMG Performance 4MATIC+ változtatható nyomatékeloszlású összkerékhajtás és az AMG RIDE CONTROL+ légrugózás is.
A csúcsmodell árcédulája persze a státuszához illeszkedik, de érdemes figyelembe venni, hogy a 38,84 millió forintos listaár jelentős mennyiségű plusz felszereltséget is tartalmaz.
265 lóerőt és 550 Nm-t produkál az átdolgozott 2-literes, 4-hengeres, 2 turbós dízelmotor a CLS 300 d motorházteteje alatt – szériában jár hozzá az összkerékhajtás és a mild hibrid rendszer.
A már ismert benzines változatok mellett a 2021 márciusában bevezetett új CLS 300 d 4MATIC kivitel egy friss mild hibrid hajtáslánccal folytatja pályafutását. A négyhengeres OM 654 M jelzésű dízelmotor 265 lóerős csúcsteljesítményét a második generációs integrált generátor további 20 lóerővel fokozhatja, miközben a rekuperáció a hatékonyságot is növeli. Az új erőforrás a korábbi 1950 helyett 1993 köbcentiméteres és 2500 helyett immár 2700 bar befecskendezési nyomással dolgozik, miközben mindkét turbófeltöltője változó geometriával teszi könnyen elérhetővé a motor csúcsteljesítményét – amelyet fokozott hűtés tesz tartóssá. A maximális forgatónyomaték eléri az 550 Nm-t. A modell 0-100 km/h-s gyorsulási ideje mindössze 6,4 másodperc, végsebessége 250 km/h.
Az 1950 köbcentis, 194 lóerős (400 Nm) 220 d belépő dízel változatlanul kerül át a frissített CLS-be, a címben említett 28,3 milliós alapár rá vonatkozik - bizony, drágább lett a modell, de a jelenlegi autópiaci és gazdasági helyzet ismeretében ezen nem illik meglepődni. A legerősebb gázolajos pedig a sorhatos (OM 656) CLS 400 d 4MATIC, amelynek (a korábbi 340 helyett) 330 lóereje és 700 Nm-es csúcsnyomatéka mindössze 5,2 másodperces gyorsulást tesz lehetővé. A mild hibrid rendszer kizárólag az új 300 d hajtáslánc kiváltsága.
Kétségtelenül az egyik legszebb aktuális Mercedes-Benz sziluett – még mindig varázslatos a CLS formája
A frissített CLS sorozat már rendelhető, hamarosan pedig elstartol a konfigurátor is.