Nagyjából két hónapja mutatkozott be a nagyvilágnak a VW új stílusmodellje. Nem túlzás azt állítani, hogy a Volkswagen talán még soha egy modelljének bemutatója előtt sem csinált akkora felhajtást, mint az ID.Buzz körül. A várakozásnak azonban vége, ugyanis a leleplezést követően immáron a modell hazai árcédulája is ismertté vált - vastagon fogott a ceruza.
A németek ID modellcsaládjának jellegzetes, modern megoldásait és a legendás, ikonikus T1-es formai elemeit összegyúró ID.Buzz bizony a valaha készült egyik legmenőbb kisbusz lett. A rövid túlnyúlások és a nagy üvegfelületek is kifejezetten jól állnak neki, és természetesen a kéttónusú fényezés is elmaradhatatlan. Sajnos a praktikus szempontokra már kevésbé figyeltek a tesztelők, így például a hátsó üléssorban nem lehet három gyerekülést isofix-szel elhelyezni és a hétüléses változatra is várni kell, így a Buzz inkább divatmodellként, mint igazi, nagycsaládos autóként állhatja meg a helyét.
Ami a hajtásláncot illeti, kezdetben csak egyetlen lehetősége van a vásárlóknak. A bruttó 82, nettó 77 kWh-s akku egy 204 lóerős elektromotort táplál, ami 310 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít, és kizárólag a hátsó kerekeket hajtja. A végsebesség 145 km/h-ban lett korlátozva, és bár a 0-100-as sprint pontos idejét nem árulták el a gyáriak, felépítéséhez mérten biztosan kellően gyors lesz az ID.Buzz. Később persze újabb változatok is csatlakoznak majd, így valószínűleg erősebb, nagyobb akkuval rendelkező és akár összkerékhajtású kivitel is érkezhet.
A Volkswagen büszke az autó 0,285-0,29-es légellenállási együtthatójára, amely bár összességében nem kiemelkedő, kategóriájában valóban nagyon jónak mondható. Az NEDC szerint 18,9 kWh/100km étvágyú modell WLTP szerint vegyesben 418, városban 574 km megtételére képes, azonban meglepődnénk, ha valós használatban 350 km-nél tartósan többet tudna a modell.
Ellenben a gyorstöltés nem akadály, hiszen akár 170 kW-tal is pumpálható az egység, amivel 30 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető az akku – az AC töltés maximuma egyébként 11 kW. Az újdonság egyébként nem csak felvenni tud majd energiát a töltőponton keresztül, hanem adni is, például egy háztartásnak, ha éppen szükség van rá.
A fenti hajtáslánccal érkező Pro felszereltségi szinttel 23 138 130 Ft-tól indul a buli, ami az extrákkal persze könnyedén feljebb srófolható, ráadásul könnyedén. A metálszínek felára 560 ezer, míg egyedi, azaz kéttónusú fényezést egymillióért kérhetünk. Józanul pipálgatva persze vissza lehet fogni a forintok elszaladását, csak akkor a látványban is elég masszívan lefelé skálázunk - bizony vannak elég meredek tételek is a listán.
Az infotainment csomag 6 hangszóróval például 780 ezer, az utastér stílusát pedig 722 ezres, illetve 1,9 milliós beltéri csomaggal fokozhatjuk. Vezetői asszisztensekből is van, mi szemnek-szájnak ingere, a komplett asszisztens pakkért azonban 1,4 milliót kér a VW. Nagyjából 30-33 millió forint környékén tudjuk úgy kihozni az autót, ahogyan azt a fényképeken láthatjuk.