Talán már nem is számít meglepőnek, hogy újabb autógyártó dobja be a benzines vagy épp dízellel átitatott törölközőt – ezúttal a Peugeot közleményét olvashattuk, mi szerint az oroszlános márka néhány éven belül kivezeti a belsőégésű motoros technológiát, hogy a tisztának mondott elektromos hajtás teljesedhessen ki.
Linda Jackson, a francia márka első embere jelentette ki a minap, hogy a Peugeot 2030-at jelölte meg céldátumnak, ekkortól tehát Európában nem fognak belsőégésű motorral szerelt járművet forgalmazni.
„Az új platformokra, azaz az STLA Small, Medium és Large padlólemezekre való áttéréssel együtt, 2030-ra Európában minden modellünk elektromos hajtású lesz. Azonban világszinten biztosítjuk a belsőégésű motort ügyfeleinknek” – mondta a vezető. Az Európai Unió egyébként 2035-öt jelölte meg a tisztán elektromos modellek teljes térnyerésére, a Stellantis márkacsoport oroszlános gyártója azonban mindezek szerint 5 évvel megelőzi az EU direktíváját.
Nincsenek a franciák egyedül, hiszen a Volvo, a Mini és a Jaguar is ugyanúgy 2030-ban állapította meg a belsőégésű motorok végét. A márkacsoporton belül ráadásul vannak még jobban igyekvő gyártók, hiszen a DS már 2026-tól, az Alfa Romeo 2027-től, az Opel pedig 2028-tól kíván kizárólag elektromosokkal kereskedni.
A Citroen és a Fiat számára viszont nehezebb a helyzet, hiszen ők inkább a kis méretű, olcsó autóikkal hódítanak, amiket megdrágítana a költséges elektromos hajtáslánc. Persze ők sem menekülhetnek, mindenkinek át kell térnie az emissziómentes formátumra. A Stellantis egyébként európai viszonylatban 2030-ra 70%-ban elektromos és hibrid részarányt szeretne elérni.