A legfrissebb hírek szerint – amelyekről a tegnapi nap során a Daimler-Benz vezérigazgatója számolt be egy sajtótájékoztató során – a cégóriás mini autókat gyártó márkájának mérnökei már gőzerővel dolgoznak a Smart modellpalettájának teljes megújításán.
Dieter Zetsche elmondta, hogy a céljuk nem más, minthogy 2014-re megérkezzen a piacra mind a Fortwo, mind pedig a Fourfour (egyébként mindkettő meg fogja tartani jelenlegi nevét) utódja, amelyek a jelenleg futó szériákkal ellentétben közös padlólemezre építkeznek majd. Először, várhatóan 2012-ben a kisebbik, továbbra is kétszemélyes, harmadik generációs Fortwo érkezik, melynek alapkoncepciója marad a régi: karosszériája nem lesz hosszabb 2,5-2,8 méternél (ezzel sok helyen továbbra is lehetővé téve a Smartosoknál gyakran látott, keresztben való parkolást), aprócska motorja pedig hátul, a padlólemez alatt helyezkedik el. Az alapot egy vadonatúj moduláris platform adja majd, amelyet az újdonsült partner Renault-Nissan „konszern” is használni fog, és a motorok szintén közös, német-francia-japán szülemények lesznek.
A Forfour második felvonása állítólag a kistestvér után két évvel, 2014-ben érkezik a kereskedésekbe, legnagyobb érdekessége pedig az lesz, hogy teljesen szakítani fog a jelenleg futó széria felépítésével: míg a mostani orrmotoros, és elsőkerékhajtású, az új generáció hátsókerekes lesz, az erőforrás pedig szintén az autó „puttonyában” kap helyet. Nincs is ezen mit csodálkozni, hiszen a Forfour a Fourtwo megnyújtott padlólemezét kapja majd, így szoros technikai rokonságban fog állni a két modell. A négyajtós nagytestvér karosszériája az előzetes információk szerint körülbelül 3,5 méter hosszú, és 155 centi magas lesz, utastere pedig állítólag négy személy számára elegendő teret és kényelmet nyújthat. Túl nagy csomagtartót persze ne várjunk, hiszen ott csomagok helyett az aprócska, takarékos erőforrások kapnak helyet.
A motorokról egyelőre semmi pontos információ nem áll rendelkezésre, Zetsche úr a sajtótájékoztatón mindössze annyit mondott, hogy négyféle hajtásrendszer is elérhető lesz a kocsikhoz: benzines, gázolajos, hibrid és konnektorról is tölthető, teljesen elektromos. Az erőátvitelről minden modellben egy duplakuplungos automataváltó fog gondoskodni. A Mercedesnek (mondhatjuk úgy is, hogy a Daimlernek) rendkívül fontos lesz a Smartok károsanyag-kibocsátásának nagyon alacsonyan tartása, ugyanis a kiskocsikat gyártó márka nagyban fogja segíteni a céget abban, hogy modelljeik átlagos széndioxid-kibocsátást az évtized közepére az előírásoknak megfelelően le tudják szorítani 140 g/km alá.