A Stellantis tegnap egy nagy sajtótájékoztató keretein belül számolt be jövőbeli terveiről, melyek természetesen az elektrifikáció körül forognak. A számtalan, köztük sok nagy európai márkát is magában foglaló konglomerátum 2030-tól csak tisztán elektromos modelleket kínál majd Európában, globálisan pedig 2038-ra szeretnék elérni a karbonsemlegességet.

Nem szeretünk ilyen nagy távlatokban gondolkodni, de be kell látnunk, hogy 2030 már csak egy modellciklusnyira van tőlünk, és a nagy gyártóknak természetesen jóval előre kell gondolkodniuk fejlesztéseik kapcsán. A Stellantisnál ezt meg is tették, és 2030-ra évi ötmillió elektromos autót szeretnének eladni, amelynek érdekében a következő 8 évben bemutatkozó összesen 100 újdonságból 75 tisztán elektromos lesz. Ez azt is jelenti, hogy Európában 2030-tól csak elektromos autók lesznek elérhetők, míg az Egyesült Államokban 50 százalékban számítanak villanyos eladásokra.

Élre törne a Stellantis minden fronton

Az említett 100 újdonság kapcsán azért érdemes leszögezni, hogy ezek közül sok modell a kizárólag Amerikában elérhető márkák kínálatában jelenik majd meg, de természetesen az európai gyártók palettájára is számtalan újdonság érkezik majd – elég csak a Jeep újdonságára gondolni, amelyet meg is mutattak nekünk.

Az elektrifikációval kapcsolatos kiadások ellenére a Stellantis célja, hogy nettó bevételét 2030-ra megduplázza, ezzel elérve a 300 milliárd eurót, és fenntartsa a kétszámjegyű korrigált működési bevétel arányt az évtized során. Kifejezetten a prémium és luxusjárművek szegmensében a vezérigazgató, Carlos Tavares arra számít, hogy az új autók bevételei négyszeresére nőnek.

Ami az önvezető technológiát illeti, 2024-re eléri a 3-as szintet a gyártó, méghozzá a BMW-vel közösen fejlesztett rendszerrel, ami már át tudja venni az irányítást az autó felett úgy is, hogy nem kell minden esetben fognunk a kormányt és az utat figyelnünk. A valóban teljes önvezetést később, a Waymo segítségével vezetik majd be.

Önvezetés terén is jön az előrelépés

Az akkumulátorok termelési kapacitása 400 GWh-ra nő, ami 140 GWh-s növekedés a korábbi tervekhez képest. Ezzel egyidejűleg a hidrogén üzemanyagcellás technológia alkalmazását 2024-ben kiterjesztik a közepes kisteherautókról a nagyteherautókra is, és miután 2025-ben megérkeznek az Egyesült Államokba, később a nehéz tehergépjárműveknél is használni fogják.

A Stellantis a munkaerő jólétére is odafigyel majd – jelenleg 170 nemzetiségből dolgoznak a konglomerátumnál 6 régióban. A nők helyzetét is javítják cégen belül, ugyanis a vezető beosztások 35 százalékát fogják nők betölteni, és megduplázzák az olyan vezetők számát, akik felelősek a nyereségért és a veszteségért. A Stellantis tehát komoly tervekkel vág neki a következő éveknek, és nagy változásokat várhatunk – számunkra persze a Peugeot, a Citroen, a DS, az Opel, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, a Fiat és a Maserati lehet a legérdekesebb.