Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem, ez nem áprilisi tréfa; a legfrissebb információk szerint az F1-es csapatok ezekben a napokban, hetekben a 2013-tól bevezetésre kerülő új motorcsaláddal kapcsolatban tárgyalnak.

Amennyiben hinni lehet a híreknek, könnyen elképzelhető, hogy három év múlva a jelenlegi 2,4 literes V8-as erőforrások helyébe hasonló teljesítményű (ergo 800 lóerő körüli), ám a nyolchengeres „szívókénál” lényegesen alacsonyabb emissziójú, nagyjából másfél literes, közvetlen benzinbefecskendezéses, két turbóval feltöltött motorok kerülhetnek az F1-es autókba, melyeknek teljesítményét természetesen a KERS rendszer is segítené.

Még semmi konkrétum, illetve hivatalos információ nincs minderről, ám az információk nem tűnnek kacsának, ugyanis már a Mercedeses Norbert Haug, illetve a Ferrari-főnök Amedeo Felisia is interjút adott egyes neves külföldi lapoknak a négyhengeres egységekkel kapcsolatban, és nem tartották kizártnak az említett erőforrások megjelenését, amelyek amellett, hogy takarékosabbak, jóval olcsóbbak is lennének a jelenlegieknél, ezáltal könnyebben meg tudnák vásárolni őket a kisebb csapatok is.

A fenti kép csak illusztráció: ezen az AMG új fejlesztésű, 5,5 literes biturbós V8-as motorjának egyik hengersorához tartozó turbóját, illetve leömlőit láthatják.