Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Autó Pult csapata nemrég meghívást kapott a Nissan Rally nevű rendezvényre, mely egyben a frissített Micra, és az új generációs Note első magyarországi bemutatója is volt. Különítményünk természetesen örömmel tett eleget ennek a meghívásnak, ahol 100 kilométeren át kaphattunk ízelítőt az újdonságokból.

Mindenki élvezte - galériaA Nissan magyarországi képviseletének munkatársai érdekes és látványos túrát állítottak össze, melyeket szórakoztató kérdésekkel, és feladatokkal tarkítottak. Nem megfeledkezve az esemény céljáról, természetesen az újdonságokkal tettük meg az utat, ami alatt volt időnk ismerkedni a friss jövevényekkel.

Nissan Micra

Egyértelmű a megújulás - galéria

A modellfrissítés előtti verzió bevallottan sikertelen próbálkozása után a japán gyártó viszonylag gyorsan visszaküldte a tervezők asztalára a kisautót. Most frissen, a gyártó szerint sokkal karakteresebb formákkal tért vissza hozzánk, és elsősorban a női szíveket szeretnék megdobogtatni vele.

Karaktert kapott - galériaA K13 kódnéven futó kis japán külsőre friss orráról és átcsiszolt hátsó traktusáról könnyedén felismerhető, miközben a dinamikusabb formák sokat javítanak a kisautó megjelenésén. Ám ennél fontosabb, hogy a sok kritikát kapott utastérben változtatásokat eszközöltek a japánok mérnökei, némi igényességet csempészve az enteriőrbe. Az ilyenkor szokásos új színek, valamint a friss 15/16 colos könnyűfém felnik persze ezúttal sem maradtak el.

A kor követelményei szerint az új középkonzolon, felszereltségtől függően akár 5,8 hüvelykes, Google-integrációval ellátott érintőképernyős multimédiás rendszer is helyet kaphat, a lecserélt anyagok pedig ha nem is grandiózus változásokkal, de egy hajszállal valóban jobb minőségérzettel kecsegtetnek.

Az 1,2 literes, háromhengeres szívó alapverzió (80 LE) mellett, mely a gyáriak szerint 5 litert iszik meg vegyes ciklusban, valamint 13,7 másodperces 0-100 km/h-s sprintet produkál, továbbra is a kínálat legbüszkébb tagját jelenti az 1.2 DIG-S (98 LE) néven futó, háromhengeres kompresszoros motor, amely 11,8 szekundum alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és a gyártó a 4,1 literes fogyasztással ultratakarékosnak hirdet, noha nálunk a feltöltött erőforrással szerelt tesztautó képtelen volt közelébe érni a beígért takarékosságnak.

A városon kívül sem mutat rosszul - galéria

A kompresszoros változatok továbbra is start-stop rendszerrel érkeznek, s a opciós listán szerepel többek között a kulcsnélküli bejutás, valamint a parkolóhelyet felismerő rendszer is. Az ötfokozatú kézi váltók mellett lehetőség van automatát választani; a kisautók esetében igazán praktikus, fokozatmentes CVT szerkezet áll rendelkezésre. Mi épp egy ilyet vittünk el gyors próbakörre, melynek tapasztalata alapján elmondhatjuk, hogy nem csak a Micra megjelenése, de hangszigetelése is fejlődött - a futómű valamivel halkabban csillapít, a háromhengeres orgánum kissé jobban háttérbe szorul, a CVT váltóval együtt dolgozva pedig az erőforrásra jellemző vibrációk is mérsékeltebbnek tűnnek.

Hogy a divat se maradjon ki a sorból, a Nissan az Acenta felszereltségtől felfelé biztosít némi személyre szabhatóságot, aminek köszönhetően a Micra képes megőrizni fiatalosságát, s egyediségét.

A képre kattintva galéria nyílik

Magyarországon 2,77 millió forinttól érhető el az autó, mely összegért a legalacsonyabb, Visia felszereltségi szintű 1,2 literes szívómotoros Micrát kapjuk. A legdrágább összeállítás pedig nem más mint a szintén 1,2 literes, azonban kompresszorral szerelt motor CVT váltós konfigurációja kapjuk, a legmagasabb Tekna felszereltséggel. Mindez 4.840.000 Ft-ért lehet a miénk, mely összeget pár további extra kipipálásával könnyedén 5 millió Ft fölé srófolhatjuk.

Hogy mire képes a mini és kisautók szegmensének küzdelmébe egyaránt beleszóló apróság megújult verziója, annak egy alapos teszt keretében rövidesen utánajárunk.

Nissan Note

A tavalyi Genfi Autószalonon tanulmányautóként jelent meg a Nissan Invitation, amelyet a Nissan Rally keretein belül  a Note második generációját képviselve immár sorozatgyártásra érett változatában próbálhattunk ki.

A képre kattintva galéria nyílik

Dinamikusabb forma - galériaAz újdonság célkitűzése, hogy a B-szegmens nagyköveteként a frissített Micra lejjebb pozicionálása után sikerrel vegye fel a kesztyűt olyan ellenlábasaival szemben, mint többek között a Ford Fiesta, vagy éppen az Opel Corsa. Tehát fontos változás, hogy az egyértelműen egyterűként harcba induló elődhöz képest az új Note inkább a kategóriák határán mozogva igyekszik beleszólni a hagyományosabb kialakítású kisautók versenyébe. Ebben leginkább a Honda Jazz-zel mutat fel közösséget.

Az autó a tervezők szerint így mindenre képes, s nem is tévednek sokat. Próbautunk során is tapasztalt praktikus utasterével, valamint a vezetőülés viszonylag magas pozíciójával az egyterűek előnyeit úgyszintén magában hordozza, miközben formailag jóval dinamikusabb, energikusabb köntöst kapott.

A képre kattintva galéria nyílikAz elődhöz képest 15 milliméterrel alacsonyabb karosszéria jót tesz a látványnak, így a Note sokkal vagányabb benyomást kelt, melyet még tovább lehet majd fokozni a nemsokára már megrendelhető optikai kiegészítőket tartalmazó csomaggal. A gyártó nagyon büszke az autó oldalán végigfutó vonalara, melyet úgy írnak le, mintha egy cikázó fallabda röppályáját rajzolná ki, így a neve is „squash vonal”. Említést érdemel még, hogy az előző generációhoz képest növelt tengelytáv, valamint 30 milliméterrel rövidebb első és ugyanennyivel hosszabb hátsó túlnyúlás mind-mind a térkínálat növelését szolgálja, melyet valóban tapasztaltunk a hátsó üléssorban. Miközben 180 centiméteres magassággal kényelmesen alátámasztott nyújtott lábbal ülhetünk, a csomagtartó 295 literes értékével örvendeztet meg minket, amelyet az üléssor előre tolásával 411 literig növelhetünk. A bővítés pedig egészen 2 köbméterig tarthat.

Ez a modell megkapta a Dinamikus csmagot - galéria

A belső térben is előrelépés figyelhető meg, bár mind minőségi, mind ergonómiai hibák akadnak. A felhasznált anyagok minősége a műszerfal tetején, vagy a kesztyűtartó környékén lehetne igényesebb, illetve a kormány továbbra sem állítható hosszirányban. Ami sokat javult az elődhöz képest papíron, az az ülés, melyet az új generációban kifejezetten Európa számra terveztek - hosszú távú kipróbálására azonban a tesztelésnél lesz lehetőségünk. Jópofa dolog még az Eco gomb megnyomása után felvillanó LED-sor a műszerfal tetején, mely attól függően, hogy mennyire vezetünk gazdaságosan, több vagy kevesebb fényt ad. További zavaró részlet lehet az előző generációból átkerült könyöklő, amely váltáskor még felcsukott állapotban is akadályozni tudja könyökünket.

Élhető belső - galériaAz új Connect 2.0 rendszer megfelelő sebességgel működik, és immáron tartalmazza a Qashqai-ban már megismert 360 fokos kamerarendszert is, mely ugyan a kijelző felbontása miatt továbbra sem tökéletes, de azért hasznosnak tekinthető. Mint ahogyan a szegmensben először a Note által kínált vezetéssegítő rendszerek is, amit a Nissan aktív biztonsági pajzsnak hív. A kamerarendszerre épülő holttérfigyelő és sávtartó asszisztens rövid próbánk folyamán kifogástalanul működött.

A hajtásláncok sajnos nem tartogatnak nagy meglepetéseket, hiszen benzines fronton az 1,2 literes, háromhengeres egység 80 lóerős szívó és 98 tagú ménest számláló kompresszoros kivitelei állnak a startvonalra, míg a dízelek pártolói eleinte kizárólag a 90 paripát tömörítő 1,5 literes dCi mellett voksolhatnak. Alapesetben minden erőforráshoz ötfokozatú manuális váltó társul. A Renault-tól érkező dízeles hajtásláncra nem lehet komoly panasz, sőt, kiemelkedően jó étvágya miatt nagyon jó választás lehet. A háromhengereshez kapcsolódó váltó azonban kimondottan lötyögős szerkezet, amely gyors kapcsolásnál akadásra is hajlamos - igaz, a pontosságával így sincs komoly probléma.

Mindenhonnan vonzóbb lett - galéria

Az új Note-hoz 3.199.000 Ft-ért juthatunk hozzá alapáron, míg a minden földi jóval ellátott 1,2 literes kompresszoros, automata váltós verzió ára nem kevesebb, mint 5.139.000 Ft, melyet egészen 5,5 millióig tornázhatunk fel, amennyiben szeretnénk élvezni a napfénytetőn beáramló fényt, valamint megrendeljük a metálfényezést is. A dízel verzió felára a gyengébbik 1,2 litereshez képest pontosan 700.000 Ft az alap Visia felszereltség esetén, míg a legjobb, Tekna szinten 20.000 Ft-tal kell kevesebbet fizetnünk érte, mint a fent említett legdrágább konfiguráció esetén. A későbbiekben megrendelhető optikai csomag felára körülbelül 300.000 Ft-ra rúg majd.

Összességében tehát elmondhatjuk, hogy egy kellemes napot töltöttünk el a Nissan kisautóival, melyekről hamarosan bővebben is olvashatnak majd oldalunkon az autókról szóló tesztek keretein belül.