Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Szépen csendben frissült a Renault kínálata: ráncfelvarrás áldozata lett nemrégiben a Scénic páros, a Genfi Autószalonon pedig a Mégane is. Noha a hajtásláncokat illetően újdonságot egyelőre nem próbálhattunk ki, az üde tavaszi napra szervezett menetpróbán a Renault tanúbizonyságot tett arról, hogy az ízlés és a stílus sem idegen tőle.

 

1.5 vagy 1.6 dCi, mindkettő jó választás - galériaMind a Scénic, mind a Mégane külsején finomítottak valamelyest a tervezők; a kompaktok kaptak új, divatos LED-es menetfényt, illetve előbbi többek között új, kamerával támogatott vezetői asszisztenssel, utóbbi hangulatos utastérkárpitokkal lett több a fiatalítókúra során.

Első körben a Scénic került terítékre, és persze hozta a már megismert, jó formáját. Igaz, a régebbi 110 lóerős 1,5 dCi dohogott az orrában, mégsem kell komolyabb kompromisszumokat kötni vele. Kellemesen gyorsul, nem érezteti túl harsányan a hangját, és a karakterisztikája is szerethető. Persze a 130 lóerős 1.6 Energy dCi modernebb és combosabb egység, de a gyengébb másfél literesről sem szabad végleg lemondani; a kerek 300.000 forinttal alacsonyabb ár ugyanis sokak számára továbbra is vonzóbb lehet, mint a plusz 20 lóerő, bár hozzáteszem, hogy véleményünk szerint mindenképp érdemes az 1.6 dCi-re ennyit beáldozni.

A franciák egyterűjének helykínáA kidolgozás továbbra is jó - galérialatáról sem tudok sok újdonsággal szolgálni, itt ugyanis szinte semmit nem változott: a Scénic tágas és praktikus, ahogy a ráncfelvarrás előtt is. Viszont új a látványos, TFT technikát használó műszeregység, amely kifejezetten jól áll a családcentrikus modellnek.

Ami fontosabb újdonság, az a Renault új sofőrasszisztense, amely a Visio rendszer keretein belül tevékenykedik. Ez lényegében egy sávtartó segédet jelenti, ami a komplett Visio System biztonsági asszisztens részeként a márkánál a Scénic lemezei alatt debütál. A nagyfelbontású kamerával operáló egység szokás szerint a belső visszapillantó tükör tövében kapott helyet, és olyan funkciók megvalósítására képes, mint az automatikus távfényszóró-vezérlés, illetve a sávelhagyásra való figyelmeztetés.

Noha ez a kategória klasszikusan dízelorintált (főként hazánkban), mégis lesz jó választás a benzinmotorok között is. Az árlistában ugyan nem szerepel még, de hamarosan megérkezik a Scénic motorházába is a turbótöltővel lélegeztetett 115 lóerős, 1,2 literes TCe egység, amely a gyártó ígérete szerint akár 5,7 liter 95-össel is megelégszik majd. A felszereltségek különben maradtak a régiek.

A legolcsóbban ráncfelvarrott Scénic-et 4,69 millió forintért vihetünk haza (1.6 16V benzines), de a bőségesebb Dynamique felszereltség és a 130 lovas, start-stop rendszerrel is szerelt 1.6 dCi sem került többe 6,2 milliónál. Jelenleg minden modellre 200.000 Ft kedvezményt biztosít a forgalmazó. Aki kevesellné az öt férőhelyet, annak a hétüléses Grand Scénic jelenthet gyógyírt, amely minden változat esetében 300.000 forintos felárért vásárolható meg.

Ár/érték arányáért is szeretjük - galériaA motorpaletta terén a Mégane-családhoz is nemsokára érkezik hazánkba az 1.2 TCe; addig a megszokott dízelszívek és a kiöregedő 1,6 literes szívó, illetve a 130 lóerővel operáló 1,4 TCe turbós benzines adják a kínálatot. A menetpróbán a kombi modell és az 1.6 dCi párosára esett választásom, és a csomag igen kellemesnek bizonyult. A Mégane stílusához abszolút passzol  a combos, takarékos dízelmotor, egyedül a gázpedál érzékenysége hordoz magában némi furcsaságot, amit meg kell szokni. Habár 2000 1/perces fordulatszám alatt még nincs meg a Nm-ek java, a gázpedál érintésére mégis harapósan reagál a négyhengeres dízel, úgyhogy érdemes finoman bánni vele.

Ami a Mégane-család esetében további változás, az a hatféle új kárpitozás, amelyek közt akár kéttónusú Alcantarával is bolondított kombináció is található. Üdvözítő, hogy a franciák a világosabb belsőket preferálják, amelyek egyrészt sokkal világosabbá és fényesebbé teszik az utasteret, másrészt valamelyest különlegesebbnek éreztetik magukat - persze a koszolódás és a praktikum már más kérdés. Természetesen az alsó-közepes Renault is megkapja a Scénic esetében említett Visio System vezetést támogató eszközt, így már-már makulátlan felszereltséggel is elérhető a Mégane.

Összesen 1600 készül belőle - galériaA legnagyobb várakozás kétségkívül a Floride fantázianévvel illetett limitált szériájú kupé-kabrióval megtett kilométereket előzte meg. A vajszín és a vörös kombinációja kiváló párosítás, és bár azért a hétköznapibb modellek esetében ritka, és kihívónak is hat valamelyest a típus, mindezek ellenére viszont roppant hangulatos.

A színharmónia mindenre kiterjed, olyannyira, hogy még a felnik is vajszínbe burkolóztak. A külsőt mindezeken felül krómozott Floride-feliratok ékesítik. Belül teljes egészében a vörös és vajszín kombináció fogad, mind a műszerfalon, mind a bőrrel borított ülés- és ajtókárpitokon. Egyedi a váltógomb, de nem mehetünk el szó nélkül a váltó mellé ragasztott, a limitált szériát és a sorszámot jelző plakett mellett sem. A felszereltség makulátlan, a kabriózás öröméről nem is beszélve.

Amikor viszont viharfelhők borítják az eget, akkor sincs ok aggodalomra, ugyanis a panoráma üvegtetőn át rossz idő esetén is kémlelhetjük az égboltot, vagy a hűvösebb estéken a csillagokat.

Bordóban férfiasabb, vajszínben nőies - galériaHogy a harmónia megmaradjon, az 1.4 TCe benzinmotor duruzsolt a tesztautó motorházteteje alatt – manapság már a kabriók esetében sem olyan gyakori a finoman járó benzinmotor. A 130 lovas négyhengeres tökéletesen passzol a Mégane CC karakteréhez. Igaz, nem beszélhetünk kirobbanó teljesítményről, de a dinamizmus nem hiányzik, miközben a gyakorlatban 7-8 literes vegyes étvágy miatt sem kell nagyon aggódnunk, még ha kicsit rövid is a hatfokozatú kézi váltó áttételezése. Nyitott tetővel élmény a kabriózás, a kis feltöltős motor turbójának fütyülése pedig igazán különleges aláfestést ad az élményhez. Az 1600 darabra limitált széria pontos áráról egyelőre nincs információnk.