Nem meglepő, hogy a csillagos autómárka rendkívül hosszú és eseménydús történelemmel büszkélkedik – kezdjük ugye ott, hogy a világ első automobilját megálmodó cégről beszélünk, amelynek az évek folyamán számtalan híres modellje volt, amelyek ráadásul tartósságukról is híresek, így a Mercedes-Benz megérdemelten büszkélkedhet világszerte a legnagyobb veteránkultusszal. A csillagos veteránok adás-vétele persze a világ minden táján virágzik, és sokszor lényegesen jobb befektetés egy-egy jól kiválasztott állapotú illetve típusú veteránautó bármilyen bank hozományánál – tudják ezt jól a tehetős gyűjtők is, akik nemritkán döbbenetes gyűjtemények birtokában vannak. A gyártó úgy döntött, hogy ő sem maradna ki a buliból, és a Mercedes-Benz Múzeum is veterán-értékesítésbe kezdett, a németek elindították „All Time Stars”, vagyis „időtlen csillagok” projektjüket.
A veteránprogram rögtön három kategóriában kínál különféle izgalmas, és persze teljesen garantált előéletű Mercedeseket: a „Premium Edition”, a „Collectors Edition” és a „Drivers Edition” szériák igyekeznek kielégíteni az összes ügyfél igényét. Persze az autók állapota (illetve drágasága) követi a sorrendet: a prémium szériában a ritka, teljesen eredeti, vagy éppenséggel a Mercedes-Benz Classic által korábban restaurált autók tartoznak, a középső sorozat műszakilag és esztétikailag kitűnő állapotú modelleket takar, míg a Driver’s Edition négykerekűire ráfér még némi felújítás. A teljes kínálat megtekinthető az alltime-start.com webcímen (vagy ide kattintva). A kínálat folyamatosan frissül, és már most számos autó talált gazdára – persze hogy fenntartható maradjon a körforgás, a Mercedes fel is vásárolja a remek alapokat jelentő autókat, úgyhogy akinek olyan, garantált előéletű klasszikus csillagos büszkesége van, amit eladósorba bocsátana, vegye fel a kapcsolatot a gyártóval, a honlapon erre is van egy külön felület.
Hátulról így fest a báránybőrbe bújtatott farkas
A kínálatban jelenleg számos típus akad, a képeken látható autó is természetesen egy az eladó jószágok közül, mégpedig nem is akármilyen: a középső, ’Collectors Edition’ szériába tartozó 1994-es E 60 AMG mindössze 12 példányban látott napvilágot és különlegessége 6-literes, 381 lóerős V8-as motorja. Az E 60 AMG-ről épp egy hónapja írtunk már az Autó Pulton, érdemes ide kattintva visszalapozni a részletekhez. Jelenleg a legidősebb, eladósorba bocsátott Mercedes egy 1929-es Type 630 Kompressor, a legfiatalabb pedig egy 20 éves E 320 kabrió. A Mercedes által felkínált klasszikusok biztosan nem a legolcsóbbak, hiszen a Mercedes Múzeum pontosan tisztában van az autók értékével, cserébe viszont drága pénzért biztos előéletű, rizikómentes veteránokat vásárolhatnak a márka klasszikus autóinak szerelmesei, ami már önmagában kincset ér.