Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Golf hetedik generációja még nagyobbat robbant a vártnál, a kompakt kategória úttörője ugyanis fityiszt mutatva az őt kifütyülőknek továbbra is az élvonalat képviseli. Az ötajtós modell és a kombi, valamint az elektromos és a hibrid GTE, a sportos GTD és GTI verziókat követően újabb taggal bővül a család, mégpedig a mokány AllTrack érkezik a kínálatba.

Természetesen a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a wolfsburgiak újdonsága, ők azonban néhány nappal a franciaországi premier előtt lerántották a leplet a Golf kombijának emelt, könnyebb terepre alkalmas verziójáról. Ezzel a lépéssel egy kisebb házon belüli csatát is gerjeszt a Volkswagen, hiszen a képességeket figyelembe véve gyakorlatilag a Tiguan tudását képviseli a Golf AllTrack is, azonban aki nem a színtiszta tudást nézi, hanem divatos SUV-t szeretne, az úgyis marad a hobbiterepesnél.

A Golf legújabb kiadása követi a 2013-ban bemutatott, de a kínálatban az új modell érkezése okán már nem kapható Passat AllTrack stílusát, illetve a terepesebb használatra szánt kombik által kijelölt csapásirányt. Ennek megfelelően körben fekete műanyag betétek nyújtanak némi védelmet a marconább körülmények esetén, illetve kölcsönöznek mokányabb strapabíróbb küllemet egyidejűleg az újdonságnak. Elöl, hátul és alul is kibukkan a kasztni alól némi ezüst betét.

A kalandoroknak és aktív családoknak alkalmas modellt a gyártó mintegy 20 mm-rel emelte meg a hagyományos kombihoz képest, ami ugyan kevésnek hat, de a stabilitás megőrzése mellett a terepjárási képességek azért nőttek. Persze kemény terepre alkalmatlan a Golf AllTrack, de földutakra és lazább burkolatra bátrabban hajthatunk vele. Az AllTrack verziók kivétel nélkül megkapják a Volkswagen legújabb generációs Haldex összkerékhajtási rendszerét, 4Motion néven, elektronikus önzáró első differenciállal, ami ugyancsak jó hatással van az autó képességeire.

Az AllTrack verzió épp emiatt az olyan vásárlók választása is lehet, akik gyakran cipelnek nagyobb terhet, vontatmányt: a Golf legfrissebb variánsa 2 tonnát is húzhat maga mögött. Ennek megfelelően a motorháztető alá az erősebb motorok kerültek.

A benzines erőforrások közül az 1.8 TSI lesz elérhető 180 lóerővel és 250 Nm-rel, ami meglehetősen dinamikussá tulajdonságokkal ruházza fel a megemelt kompakt kombit, hiszen mindössze 7,8 szekundum alatt képes 0-ról 100-ra gyorsulni, miközben 6,8 literes vegyes fogyasztással kecsegtet. Dízelfronton már – érthető módon – szélesebb a paletta, amelyet az 1.6 TDI nyit 110 lóerővel. A kisebb turbódízel 12,1 másodperc alatt teljesíti a 0-100-at, cserébe mindösszesen 4,7 liter üzemanyagot kér 100 kilométerre.

A magabiztosabb választást azonban egyértelműen a 2.0 TDI jelenti, amely 150, valamint 180 lóerővel felvértezve érhető el. Míg előbbi 8,9 szekundumos sprintet fut és 4,8 litert gurít le, addig az erősebb variáns 7,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 5,1 liter gázolajat éget el.