A BMW új 3-as sorozata világszerte nagy siker várományosa, ami a minőségi elvárások teljesítésén túl praktikumának, és a mezőnyből kiemelkedő hatékonyságának is köszönhető. Miközben egyes régiókban inkább a hagyományos szedán változat keresett (teszt rövidesen), addig másutt a méginkább kihasználható kombi élvez előnyt, így a bajorok nem is haboztak sokáig a puttonyos átirat bemutatásával sem.
A majd’ 10 centiméterrel hosszabb autó immáron 495 literes csomagtartóval rendelkezik, ami a 40:20:40 arányban ledönthető hátsó ülések segítségével 1,5 köbméteresre bővíthető. A gyártó típusaiban már megszokott, hogy a hátsó üveg önmagában is nyitható, de kívánságra az ügyesen pakolható hátsóban számos csatlakozó, sőt, az elektromos vonóhorog kezelőszerve is helyet kaphat.
Akár 1,5 köbméteres is lehet - galériaKezdetben a motorpalettát dízelfronton a négydugattyús 184 lóerős 320d, illetve a hathengeres, 258 lóerős 330d fémjelzi, miközben a benzinesek sorát egyelőre a 245 tagú ménessel gazdálkodó 328i nyitja. Az erősebb öngyulladóstól eltekintve alapesetben hatfokozatú manuális váltóval érkező modellek minden esetben kombinálhatóak a kiváló nyolcfokozatú automatával is, s egyiküknek sincs szüksége 7,7 másodpercnél többre ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsuljon. Ínyenceknek és költséghatékonyaknak persze érdemes türelemmel lenniük, hiszen év végére érkezik egy kétliteres, turbós benzinmotor 184 lóerős teljesítménnyel (320i), de a kisebb dízel 143, és 116 lovas változatai is tömhetnek be réseket.
Minőségi, de elgondolkodtató ár/érték arányú termék
Már a piaci bevezetés kezdetétől elérhető a különböző egyéniséget sugalló Sport Line, Modern Line és Luxury Line felszereltségi szinteken túl az M sportcsomag, de a bajor vállalat élenjáró az asszisztens rendszerek fejlesztésében is, noha a márkát jellemző agresszív árpolitika miatt nem árthat csínján bánni a ceruzával az opciós tételek kiválasztása során. A szeptembertől elérhető 3-as Touring listaárairól egyelőre nincsenek pontos információink, de a szedánhoz viszonyított felára nagyságrendileg 450.000 forintra lesz tehető.
320d Touring | 330d Touring | 328i Touring | 316d Touring (2012 végétől) | 318d Touring (2012 végétől) | 320i Touring (2012 végétől) |
Négyhengeres dízel | Hathengeres dízel | Négyhengeres benzines | Négyhengeres dízel | Négyhengeres dízel | Négyhengeres benzines |
1.995 ccm | 2.993 ccm | 1.997 ccm | 1.995 ccm | 1.995 ccm | 1.997 ccm |
184 LE / 4.000/min. | 258 LE / 4.000/min. | 245 LE / 5.000 - 6.000/min. | 116 LE / 4.000/min. | 143 LE / 4.000/min. | 184 LE / 5.000/min. |
238 Nm / 1.750 - 2.750/min. | 560 Nm / 1.500 - 3.000/min. | 350 Nm / 1.250 - 4.800/min. | 260 Nm / 1.750 - 2.500/min. | 320 Nm / 1.750 - 2.500/min. | 270 Nm / 1.250/min. |
Hatfokozatú manuális | Nyolcfokozatú automata | Hatfokozatú manuális | Hatfokozatú manuális | Hatfokozatú manuális | Hatfokozatú manuális |
0-100 km/h: 7,7 s | 0-100 km/h: 5,6 s | 0-100 km/h: 6,0 s | 0-100 km/h: n.a. | 0-100 km/h: n.a. | 0-100 km/h: n.a. |
Fogyasztás: 4,7 l/100 km | Fogyasztás: 5,1 l/100 km | Fogyasztás: 6,8 l/100 km | Fogyasztás: 4,6 l/100 km | Fogyasztás: 4,7 l/100 km | Fogyasztás: 6,8 l/100 km |