Eddig csak a nyugati és a fejlettebb piacok kiváltsága volt a McLaren legfrissebb modellje, a máris nagy port kevert MP4-12C, ám mostantól hivatalos formában Magyarországon is elérhető a szupersportautó.
Hazai szalon építését ugyan még nem tervezi a wokingi (Nagy-Britannia) központú cég, így a magyarországi disztribúciót a Bécsben található McLaren Vienna hivatott intézni, amely Ausztria legnagyobb autókereskedéssel foglalkozó vállalatcsoportjának, a Wolfgang Denzel Auto AG-nek a leányvállalata. Ám az egyszerűbb kommunikáció érdekében a McLaren Viennának van magyarországi kapcsolattartója, s a hírek szerint rövidesen magyar nyelvű változata is lesz a honlapjuknak.
A Magyarországon megvásárlásra kerülő McLarenek szervizelése szintén Bécsben zajlik majd, a szolgáltatásokra pedig különösen büszkék az illetékesek. Elmondásuk szerint eltérően a többi szuperautó-gyártótól, a McLaren kereskedőknél bármikor rendelkezésre áll minden alkatrész, a bécsi szervizben például mindig ott fekszik egy teljes MP4-12C külön alkatrészekben.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a kötelező szervizeket egy napon belül végzik a bécsiek, ha kell, akár trélerrel is kiszállítják az autót, amennyiben pedig valamilyen vész esetben szükség van rá, egy repülő profi mérnökcsapat ("Flying Doctors") igyekszik a bajba került tulajdonos segítségére lenni.
A McLaren Vienna különben a magyarországi vásárlók számára mindent elintéz: befizeti az esedékes adókat (ÁFA + regisztrációs adó), ha pedig a kliens úgy szeretné, kulcsrakész, magyar rendszámos autót kaphat.
A wokingi gyártó portfóliójában különben egyelőre két McLaren szerepel, az MP4-12C Coupé és Spyder kivitele, ám rövidesen érkezni fog egy feljebb, majd később egy lejjebb pozícionált típus. Mindkét jelenlegi modell egy mindössze 75 kilót nyomó, egyrészes karbon MonoCell vázzal büszkélkedik, amit Ausztriában gyártanak, mégpedig mindössze négy óra alatt. A technikai finomságok a hidraulikus futóművel, és az aktív szárnnyal is kiegészített speciális fékrendszerrel folytatódnak, de napestig lehetne sorolni a mérnöki bravúrokat.
A meghajtásról egy kétturbós 3,8 literes, 198 kilós V8-as alumínium erőforrás gondoskodik 625 lóerős csúcsteljesítménnyel, az elemi erő pedig a hátsó kerekeket bombázza. Ám így is meghökkentő tapadással büszkélkedik a britek büszkesége, ugyanis az összkerékhajtás hiánya ellenére 3,1 másodperces 0-100-as sprintidőre képes (Spyder: 3,3 sec), az üresen pedig mindössze 1,3 tonnát nyomó kupé akár 333 km/h-s tempóig tud száguldani (Spyder: 328 km/h).
A 11,7 literes gyári átlagfogyasztás a fenti adatok függvényében több mint baráti. A fékrendszert még érdemes két számmal jellemezni: 100-0 km/h 30,5 méteren, 200-0 pedig 123 méteren.
S hogy mennyi is az annyi? A McLaren modelljeinek árazása igazodik a hasonló teljesítményű konkurens típusokéhoz, azaz a Ferrari 458 Italia, a Lamborghini Gallardo, vagy például a Mercedes-Benz SLS AMG árlistájához.
Az MP4-12C Coupé nettó 168 ezer eurótól indul, míg a Spyder-ért minimum nettó 195 ezer euro esedékes – magyarországi forgalomba helyezés esetén ehhez jön még a szállítás költsége, az ÁFA, a regisztrációs adó, illetve még néhány apróság, és akkor a borsos extrákról még nem is beszéltünk...