Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW i8 bizony már nem újdonság: már több mint egy éve videón is láthattuk, és a bajorok új márkájának zászlóshajóját azóta is erőteljesen fejlesztik az illetékesek. Az igyekezet következő lépcsőjeként érkezett meg most a továbbra is tanulmány státuszú Spyder, amely viszont már kidolgozottabb beltérrel és szériaközelibb megoldásokkal rendelkezik.

Ismerős stílusjegyekkel - galériaA BMW ’i’ újdonságának kialakítása egyel közelebb lépett a gyárthatóság felé. A némileg az ikonikus M1-re hajazó modell világpremierje április végén esedékes a pekingi Kínai Autószalonon, ám a kétüléses, konnektorról tölthető hibrid megvásárolhatóságára még várni kell. A korábbi koncepcióhoz képest rövidebb, 4,48 méteres, 1,92 méter széles és 1,21 méter magas típuson újak a felfelé nyíló ajtók is, a rejtély pedig ezúttal a tetőkialakítást övezi: a BMW csak a nyitott verzióról tett közzé képeket és információkat.

A szárnyas ajtók újak. A könnyűépítés ellenére pehelysúlyra nem számíthatunk.

Három henger, de 354 lóerő a lemezek alatt.Zárt társához hasonlóan a Spyder is jórészt szénszál erősítésű műanyagokból áll, de kell is a könnyítés: a lemezek alatt ugyanis két erőforrást és egy nehéz akkumulátor-csomagot is találunk. Elsődlegesen egy 1,5 literes, háromhengeres, benzines turbómotor hajtja a hátsó kerekeket egy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül. Ez már önmagában 223 lóerőt és 300 Nm nyomatékot szavatol, ám mellé az első tengelyen egy 131 lóerős elektromotor is bekapcsolódik az üresen 1630 kilogrammos autó hajtásába.

Nem csak a formák dinamikusak - galériaA végső adatok így adódnak 354 lóerőre és kellemesen bőséges 550 Nm-re, igaz egyelőre nem biztos, hogy a két motor teljesítmény- és nyomatékcsúcsa egybe esik, vagyis a végső adatok ettől eltérhetnek. Mindenesetre a gyáriak szerint a Spyder kereken öt másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet (Coupé: 4,6 s), miközben végsebessége elektromosan szabályozott 250 km/h lesz.

Az i8 a lítium-ion akkumulátorainak erejét kihasználva önállóan maximum 30 kilométer megtételére képes. Az európai tesztciklus szerint a nyitott verzió csupán három liter benzint vesz magához 100 km-en, ám mint tudjuk, ez az első, hálózatról feltöltött száz kilométerre vonatkozik, vagyis hosszabb útra merészkedve négy liter környékén alakulhat a minimumfogyasztás. Igaz, ha beiktatunk egy másfél órás töltési pihenőt, akkor újra csurig töltött akkumulátorokkal vághatunk útnak.

Az 50-50 százalékos súlyelosztással rendelkező modellt egy belső forrás szerint 2015-ben láthatjuk szériában, hozzávetőlegesen 30 millió forint környéki áron. Alább mozgás közben három gyári videón is megtekinthetik a különleges BMW roadstert: