Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Tavaly novemberben a beszálló erőforrásokat, most pedig az erősebb változatokat cserélte le a Citroën a DS4-ben. A crossoveres beütésű kompakt mindenekelőtt hatékonyabb lett, de új felszereltségekkel is igyekszik erősíteni pozícióját.

A novemberben bemutatkozott 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős turbómotor és a 120 lóerős 1,6-os dízel meglehetősen takarékos, mindemellett tulajdonságaiban is erős beszállókkal frissítette a DS4 kínálatát. A közepes „istennő” ezúttal három erősebb motorral gazdagodott. A benzines palettán ezúttal egyetlen újdonsággal kell beérni: az 1,6 literes, ezúttal 165 lóerős turbós benzinmotorhoz új hatfokozatú automataváltó csatlakozik. A széria start-stop rendszernek is köszönhetően vegyes fogyasztása a korábbi hajtáslánchoz képest közel 30 %-kal, 5,5 l/100 km-re csökkent.

A kétliteres dízelmotor beszállója ezúttal már BlueHDi névvel, start-stop rendszerrel és 150 lóerővel hívogat. A hatfokozatú kézi váltóval szerelt modell vegyes étvágya mindössze 3,9 liter, 370 Nm-es csúcsnyomatéka pedig meglehetősen rugalmas viselkedést ígér. Akinek ez is kevés, az a márka más modelljeiben már bemutatkozott 180 lóerős, hatfokozatú automatás verziót választhatja. Korábban már kiderült, hogy a gyári adatoknál (itt 4,3 l/100 km) azért nagyobb fogyasztással számíthatunk esetében, de a kapott menetteljesítményekért az 1 literrel magasabb adat sem túl nagy áldozat.

A kompakt crossover opciói szintén gyarapodtak: kulcsnélküli nyitást és új, 7 colos kijelzővel rendelkező navigációs rendszert kérhetünk hozzá. Más nem változott, így a hajtáslánc, illetve a központi rendszer kivételével tesztjeink megállapításai továbbra is helytállóak, melyeket cikkünkből, a három változat képeire kattintva is el tud érni.