Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Genfi Autószalon közeledtével egyre több újdonság üti fel a fejét, hiszen a párizsi tűzijáték dacára egyetlen gyártó sem érkezhet üres kézzel. A Renault háza táján egyelőre nagy a hallgatás, de annyi bizonyosnak tűnik, hogy a Clio RS immár szériaérett változatán túl a Scénic terepjáróvá avanzsált kivitele sem marad távol Svájctól. A családi egyterű "XMOD" névre keresztelt átirata műanyag kiegészítőinek köszönhetően crossoveres megjelenéssel gazdagodott, így válva alkalmasabbá a vidéki kirándulásokon történő helytállásra.

A menetstabilizáló sokoldalúsága siet segítségünkreAz újdonság természetesen a már jól ismert típus ráncfelvarrott példányait veszi alapjául, hogy aztán új hűtőrácsával, lökhárítóival, tetősínjeivel és frissen bemutatkozó felnijeivel kerüljön a figyelem középpontjába. Noha a Scénic XMOD továbbra sem vértezhető fel négykerékhajtással, a mérnökök az elektronikus menetstabilizáló „Grip Xtend” funkciójának támogatásával három különböző beállítással is alkalmazkodhatunk az aktuális körülményekhez.

Jellegében változatlan, mégis frissebb az XMOD

Mindezen túl továbbra is számolhatunk a típus már ismert előnyeivel, a dicséretes praktikus jellemzőkkel, illetve a Forma 1-es mérnökök bevonásával fejlesztett, igencsak hatékony dízelmotorral, de nem kell lemondanunk a stop/start rendszerrel ötvözött TCe egységről sem, ami némi teljesítménykúra után akár 130 lóerős teljesítménnyel is szolgálhat.

Újra reflektorfénybe kerülhet a hatékony egyterű

Sajnos a hivatalos bemutató előtt az árakat homály fedi, de annyi bizonyosnak tűnik, hogy az XMOD változatok a Renault által uralt összes piacon bevezetésre kerülnek.