Már nagyon itt volt az ideje a Volkswagen Tiguan leváltásának. A németek kompakt crossovere bár még mindig jól tartotta illetve tartja magát az összehasonlító tesztekben, azért erőteljesen érződik rajta a kor. A gyártó nem is vár tovább, az előzetes pletykáknak megfelelően a Frankfurti Autószalonon rántja le a leplet újdonságáról, ami azt jelenti, hogy a második generációs Tiguan a ma esti zártkörű sajtóbemutatón debütál, holnap pedig az autószalonon is megmutatja magát. Délután már az összes fontos technikai paramétert közzétette a Volkswagen, a gyári galériával együtt.
Nagyon kellett az új Tiguan - galériaA Tiguan teljes mértékben átalakul, a padlólemeztől kezdve (immár MQB) a formaterven át a műszaki tartalomig minden téren friss vizet öntöttek a pohárba a tervezők. A helykínálat szempontjából fontos, hogy a tengelytávolság 77 mm-rel, egészen pontosan 2681 mm-re nyúlt, amihez 6 centivel hosszabb és 3 centivel szélesebb karosszéria tartozik. Ennek ellenére az autó tömege átlagosan 50 kilóval csökkent, továbbá a Tiguan bő 3 cm-rel alacsonyabb is lett, ami dinamikusabb sziluettet eredményez. A hátsó utasok a gyári adatok szerint 3 centivel tágasabb lábtérnek örülhetnek, a csomagtartó pedig 145 literrel, 615 literesre gyarapodott, amely érték 1665 literre ugrik a hátsó ülések ledöntésével.
Jóval nagyobb, mégis könnyebb - minden téren fejlődött az új Tiguan
Hátul is jóval tágasabb lesz - galériaA Tiguan megjelenése fiatalos lett, és bár azért felfedezhetőek a megszokott márkajegyek, rögtön megkülönböztethető a Volkswagen többi modelljétől, minden irányból egyedi arculata van. Az enteriőrben jobban tetten érhető az ’egyendizájn’: a klímapanel, a műszercsoport, a váltókulissza, a kormány, a multimédiás rendszer és úgy az egész kialakítás ismerős. Ez viszont egyben garancia a kiváló helykihasználásra, a korrekt ergonómiára és a jó minőségre. A kiviteltől függően 5 vagy 8 colos érintőképernyős multimédiás/navigációs rendszerek támogatják az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink kapcsolatot is. Természetesen az asszisztens rendszerek teljes arzenálja is megjelenik, így mostantól a biztonság tekintetében sem érheti panasz az autót.
8 motor lesz hozzá - plusz később a hibridA Tiguan már a piacra lépésekor is számos motorral lesz elérhető, a sajtóanyag 8 egységet emleget – kivétel nélkül négyhengeresek, turbósak, a hengerűrtartalom 1,4-2 liter közötti. Az összes motor megfelel az EU6-os normáknak és akár 24 százalékkal hatékonyabbak a korábbi szíveknél. A benzines kínálatot a 125 és 150 lóerővel kérhető 1.4 TSI, a 180 lóerős 1.8 TSI és a 220 lovas 2.0 TSI alkotja, míg dízelfronton egy 115 lóerős 1.6 TDI és egy 150, 190 illetve 240 lóerős 2.0 TDI áll rendelkezésre. A csúcs dízelt leszámítva – amely két feltöltőt kap – mindegyik egységet egyetlen turbó lélegezteti. Az alapmotort leszámítva, amely kizárólag elsőkerékhajtással lesz párosítható, minden változathoz lehet majd kérni az ötödik generációs Haldex kuplunggal dolgozó 4MOTION összkerékhajtást. A ’négylábas’ Tiguanok 1 centivel nagyobb, 200 mm-es hagmagassággal érkeznek, az opcionális terepcsomag pedig módosított lökhárítókkal javítja a terepszögeket.
Sportos R-Line csomag is lesz hozzá
Az utastér nem tartogat meglepetéseketA hatfokozatú manuális váltók mellett természetesen nem maradnak ki a 6- illetve 7-sebességes duplakuplungos DSG automaták, így a hajtásláncok terén szintén minden igényt kielégít a modell. És van még egy érdekesség: Frankfurtban még csak koncepcióformában, de gyakorlatilag végleges változatában mutatkozik be a konnektorról is töltető hibrid Tiguan, a GTE, amely a Passat GTE hajtásláncát örökli. Ez azt jelenti, hogy a 156 lovas 1.4 TSI motorból és egy villanymotorból álló hajtáslánc 218 lóerős rendszerteljesítményre képes. Az erőátvitelről hatfokozatú DSG gondoskodik, a villanymotort pedig egy 13 kWh-s akkucsomag látja el energiával.
A konnektoros GTE ígéretes, de drága leszA tisztességes méretű akkumulátor révén a Golf GTE és a Passat GTE modellekhez hasonlóan a Tiguan GTE is 50 kilométert képes elektromos üzemmódban abszolválni, ám a crossover koncepciónál újdonság, hogy tetőbe integrált napelemek is segítenek a töltésben, amelyeknek hatékonyságáról sok mindent elmond, hogy a gyári közlemény szerint ideális körülmények esetén egy évben akár 1000 km-es hatótáv-növekedést eredményezhetnek. Persze jó kérdés, hogy ezt a számot milyen méréssel és milyen felhasználási szokások mellett (na meg milyen országra vonatkozóan) sikerült kihozni. Az viszont megkérdőjelezhetetlen és könnyen mérhető, hogy a Tiguan GTE igazán dinamikus, hiszen a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 8,1 másodperc alatt képes teljesíteni. Végsebessége 200 km/h (villanyos üzemmódban 130 km/h a maximum), a gyári vegyes fogyasztás pedig 1,9 l/100 km.
A GTE konnektoros hibrid még csak koncepció, de nagyon szériaközeli - galéria
Bár a Tiguan GTE adatai rendkívül meggyőzőek, egyrészt még nem végleges a szériagyártású változat, másodsorban pedig biztosak vagyunk benne, hogy a húzómodellek továbbra is a ’jó öreg’ TDI-k lesznek. A várva-várt Tiguan a jövő év első felében máris megérkezhet a hazai piacra is, mi pedig bízunk benne, hogy a méretnövekedés és a modernebb technika nem jár jelentős drágulással. További információ az új modellel kapcsolatban, hogy állítólag jövőre érkezik egy nyújtott Tiguan, amiben akár hetedmagunkkal helyet foglalhatunk.