Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az oroszlános márka alig, hogy bemutatta a 207-es utódját, a divatos 208-ast, a franciák két hét múlva, a Genfi Autószalonon egyéb újdonsággal is szolgálnak a márka, valamint az izgalmas kisautók kedvelőinek: Svájcban debütál a típus sportváltozata, a háromajtós GTi.

Egyelőre ugyan csak koncepcióformában mutatja meg magát az autó, ám az őszi, Párizsi Autószalonon debütáló méregzsáknak ez már szinte a végleges formája, a hírek szerint alig fognak változtatni rajta a tervezők.

A 200 lóerős 1,6 literes THP turbómotor repíteni fogja a 208 GTi-t. A futómű is élvezetes lesz.

Aki egy kicsit is jártas a PSA ház táján és ismeri a két márka irányzatát, bizonyára nem lepődik meg azon, hogy a 208 GTi motorházteteje alatt a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6 literes turbós benzinmotor 200 lóerős (275 Nm) változatát találjuk - azt, amely többek között a Citroen DS3-ban és a Peugeot RCZ-ben is nagy kedvvel szolgál. Ugyan az 1.6 THP a „hagyományos” 208-asban is elérhető, ám a kevésbé sportos testvérmodellben 'csak' 156 lóerőt produkál.

Az erőt hatfokozatú kézi váltó továbbítja az első kerekekhez. A pontos menetteljesítmények még nem ismertek, de a százas sprintet a 207 lóerős Citroen DS3 Racing-hez hasonlóan 6,5 másodperc körül teljesíti majd a 208 GTi, végsebessége 235 km/h körüli lesz. Az átlagfogyasztás szintén kellemes, a gyáriak szerint 100 km-enként nem kér majd többet 6-6,5 liter benzinnél a kisoroszlán.

Belül is sportos lesz a 208 GTi, bár a szériaváltozat utastere vélhetően egyszerűbb lesz.

A mérnökök persze nem csak a hajtásláncra figyeltek. A sportosságot kívülről - legalábbis a koncepció esetében – 18 colos könnyűfém keréktárcsák, formás kipufogó, méretes hátsó szárny és mélyebbre húzott, átalakított lökhárítók hangsúlyozzák. A lemezek alatt nagyobb teljesítményű fékrendszert, közvetlenebb kormányművet és átalakított, keményebb stabilizátorokkal és szélesebb nyomtávval operáló futóművet találunk.

Az utastérben sportülések, különféle betétek és apróbb kiegészítők hirdetik a sofőrnek és utasainak, hogy nem egy átlagos 208-asban ülnek. A szériaváltozat különben még az idei év végén megérkezik, és természetesen hazánkban is elérhető lesz.

A prémiumhangulatú 208 XY Concept a stílusra fogékony vásárlók szívét rabolná el

A GTi koncepción kívül a Peugeot egy másik 208-ast is magával visz a genfi kiállításra: a szintúgy háromajtós XY Concept egy igazi luxusmodell, amely érdekes, igényes lila fényezésével – amely szín a beltérben is számos helyen visszaköszön – a különlegességre fogékony vásárlókat próbálja megcélozni: a végtelenül elegáns kisautó olyan, akár egy kis prémium ékszerdoboz.

A finom beltérben is visszaköszön az elegáns lila. Gyors és takarékos az XY.

Az XY koncepció motorházteteje alatt a dinamikus menetteljesítményeket és 3,8 literes átlagfogyasztást garantáló, erősebbik e-HDI hajtásláncot találjuk - a hatsebességes kézi váltós, már 20 km/h alatt működő start/stop rendszerrel kiegészített 115 lóerős (285 Nm) 1,6 literes dízelmotor tökéletes párost alkot a bőrüléses, panorámatetős, formás 18 colos kerekkel ellátott 208-cal.