Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A pekingi olimpiai stadion adott otthont a Volkswagen csillagok éjszakája című rendezvényének, ahol az eminens német márka megmutatta őrült arcát. Az arénában leleplezett VW Golf R 400 tanulmány ugyanis a Polo WRC-ből származó erőforrással a legbrutálisabb kompakt modellt alkotta meg a wolfsburgi alakulat, ráadásul már most biztos, hogy gyártásba kerül a masina.

Két kipufogó, mint a régi R32-nél - galéria400 lóerő: ezt tudja a Volkswagen Golf R 400, mégpedig a németek kétliteres TSI turbómotorjának segítségével. A 200 lóerős literteljesítménnyel mindenkit túlszárnyalna az őrület határait feszegető Golf, maga mögé utasítva a 180 lóerő/literes, szintén kétliteres Mercedes 45 AMG modelleket, és a Citroёn Kínának szánt sportlimuzinját, a 187,5 lóerős literteljesítményű DS 5LS R-t. Noha a sajtóanyagban, azaz a Volkswagen hivatalos közleményében hatfokozatú DSG váltót említenek a németek a 2.0 TSI párjaként, a gyári sajtófotókon manuális váltó szerepel.

Sajnos a műszerfali fotóknál a pedálsor épp kitakarásra kerül, így egyelőre nem tudni, mi az igazság, hogy a képek vagy a sajtóanyag a hibás, esetleg egy különleges megoldással állt elő a gyártó. Személy szerint a közleménybe csúszott bibit tartom a legvalószerűbbnek, hiszen ilyen sportmodellnél mindenképpen megjelennének a váltófülek a kormányon, azonban a sajtófotókon nincs ilyen.

A 400 lőerős turbómotor maximális nyomatéka 450 Nm, amely már 2400 1/perces főtengelyfordulatnál rendelkezésre áll, s egészen 6000-es fordulatig kitart a csúcs.

Természetesen itt már összkerékhajtásról beszélhetünk, s ahogy az R-nél, úgy a 400-as verziónál is Haldex rendszerű szerkezet dolgozik a Golf alatt. Ennek köszönhetően szinte hihetetlen produkcióra képes az izomkolosszussá növő kompakt: 3,9 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, a gyorsulás pedig egészen 280 km/h-ig tart. A látványos karosszéria csomaggal egyébként a Volkswagen régi emléket idéz fel, a németek szerint a G60-as raliautóra utal az R 400 tanulmány stílusa.

19-es felniken gördül a jubileumi Golf - galériaAz autót számos szénszálas betét díszíti, az utastér pedig a karbon mellett a sárga színt is beengedte, a kék megmarad a hagyományos R verzióé. Azt egyelőre nem tudni, mikor köszönthetjük a széria változatot, azonban a Volkswagen eltökélt a gyártás mellett, így hamarosan a Golf lehet a sportkompaktok erőbajnoka.

Mindeközben a Volswagen a Golf 40 éves születésnapjára jubileumi kiadással is készült, amely igazán finom falatnak bizonyul.

A Magic Morning fantázianevű, különleges fényezést kapott és ízléses belsővel rendelkezik, a fa betét és a gyémántmintás varrot vajből kiváló hangulatot teremt. Aki megvásárolja a limitált kiadású Golfot, a történelem egy ritka darabját állíthatja be a garázsába.