Bár a jelenlegi, 997-es 911-es sorozatnak az őszi Frankfurti Autószalonon búcsút mondhatunk, a Porsche kihasználva az érdeklődés utolsó szikráját is kiadja a tavaly szeptemberben megjelent GTS kiadás összkerékhajtású verzióját. Jól teszi, ugyanis így a sorozat egyik legvonzóbb modellje válik elérhetővé azok számára is, akik gyakrabban használják szerényebb tapadású felületen autóikat illetve igénylik az összkerékhajtás nyújtotta biztonsági pluszt.
Összkerékhajtású tagokkal bővül a modellcsalád - galériaÉs hogy miért is olyan vonzó a GTS? Egyrészt mert ő a leggyorsabb Carrera típus és az utcai 911-ek sorában is ő a legélvezetesebb. A hagyományos 4S verzióhoz képest a legnagyobb eltérést a motortérben kell keresnünk: a farban található 3,8 literes boxerhatos hengerenkénti pillangószelepes szívósort és sportkipufogót kapott (gyakorlatilag az eddig kb. 3 millió forintért kínált teljesítménycsomagot), amellyel így már 408 lóerőt teljesít 7300-as fordulaton, miközben 420 Nm-es nyomatéka 200 fordulat/perccel korábban, 4200-nál megérkezik. Ehhez jön még a sportosabbra hangolt futómű és a széria 19 colos kerekek, illetve belül az Alcantara kárpitozás bőségessége.
A bőséges teljesítménynek köszönhetően az 55 kilogrammos plusz tömeg és a hajtáslánc nagyobb ellenállása sem zabolázza le éppenséggel a GTS-t: a zárt verzió hatfokozatú kézi váltóval 4,6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, míg a szellős Cabriolet 4,8 szekundum alatt teszi meg ugyanazt. Ezt a hétfokozatú duplakuplungos PDK váltó megrendelésével 2, a hozzá kérhető, rajtautomatikát tartalmazó Sport Chrono csomaggal pedig összesen 4 tizedmásodperccel csökkenthetjük – igaz az automataváltóval a mindkét modell esetében 302 km/h-s végsebesség is lecsökken 300-ra.
De vele együtt a fogyasztás is: visszafogott pedálkezeléssel a PDK-s kupé 10,5, a kabrió 10,7 literrel is beéri 100 kilométeren – alig 3 decivel többel, mint a hátsókerekes modellek és éppen ugyanannyival, mint a 385 lóerős 4S kivitelek. A kézi váltós modellek ezzel szemben fél literrel többet kortyolnak, de még így is páratlan hatékonyságról tesznek tanúbizonyságot.
Gazdagabb Alcantara kárpitozás hoz új színt a beltérbe.
Még árelőnnyel is csábít - galériaÉs még mindig találunk okot a GTS 4 mellett: az ugyanis a felszereltségi plusz leszámolva alig 2 millióval drágább, mint a hétköznapibb, 385 lóerős 4S, és árelőnye a teljesítménycsomagos modellekhez képest körülbelül 2 millió forintot tesz ki. A 911 Carrera GTS 4 kupé 35, míg a kabrió 38 millió forinttól érhető el magyar rendszámmal, vagyis az összkerékhajtás felára 1,7 millió forint. A két új kiadással 23 tagúra hizlalt modellpaletta az év végétől újrakezdheti növekedését: ekkor érkezik ugyanis az új, hosszabb tengelytávú, 991-es kódszámú 911.