Noha a McLaren MP4-12C nyitható tetejű, Spider változata már nem újdonság az autók rajongói számára, azért a britek igyekeznek fenntartani a figyelmet: ezúttal jó adag, csodálatos képpel szolgálhatunk, illetve az autóról ismert adatok ugyancsak bővültek valamelyest. Érdemes hátradőlni és végiggörgetni a galériát, a McLaren ugyanis tényleg kitett magáért.
Gyorsan vetkőzik - galériaAz MP4-12C-vel kapcsolatban még az elején folyamatosan műszaki gondokkal küszködött a gyártó, amelyekért a tulajdonosoktól levélben is bocsánatot kért Antony Sheriff Úr, az ügyvezető igazgató, gyógyírként pedig felajánlotta a csalódott tulajdonosoknak, hogy 600-ról ingyenesen 625 lóerőre erősítik az összes példányt.
Azóta úgy néz ki, hogy sikerült továbblépni a műszaki gondokon, és a teljesítménynövelés után egy újabb pozitív hírnek örvendhetünk: az ígéretek után megérkezett a szintén kétüléses Spider verzió, mely technikailag természetesen teljesen megegyezik kupé testvérével, azt leszámítva, hogy kétrészes keményteteje nyitható, s ezzel még intenzívebb, közvetlenebb lehet a vezetés élménye. A ’spideresítéssel’ különben mindössze 40 kilót szedett fel az autó, aminek köszönhetően csupán elhanyagolhatóan lett lassabb a ’hagyományos’ MP4-12C-nél.
További öröm, hogy a legnagyobb konkurenshez, a Ferrari F458 Spyderhez hasonlóan itt is szabad betekintésük nyílik a nézelődőknek az erőforrásra, köszönhetően az átlátszó üvegplexinek.
A merevtető lehajtása maximálisan 30 km/h-s sebességig történhet meg és 17 másodpercet vesz majd igénybe, így az MP4-12C ebben a tekintetben lassabb lesz a Ferrarinál.
A középre beépített kétturbós, 3,8 literes V8-as, M838T kódjelű erőmű 7500-nál érkező 625 lóereje és a 3000 1/perces főtengelyfordulattól rendelkezésre álló 600 Nm-es nyomatéka már önmagában sokat ígér (a motor ördögi üvöltését érdemes is meghallgatni a lenti, több mint 2 perces gyári videóban), és a brit sportautó hátsó kerekei bizony képesek is útra vinni a kövér teljesítményt. A 3,3 másodperces 0-100-as gyorsulási adat ráadásul 3,1 szekundumra mérséklődik, ha Pirelli Corsa félslick gumikat rendelünk az autóhoz és így 9 másodperc után akár 200 km/h-val is száguldhatunk (a negyed mérföld 10,8 másodperc alatt teljesül). Mindeközben ha szükséges, kovácsolt alumínium agyra szerelt, öntöttvas féktárcsák gondoskodnak a tisztességes lassulásról, ráadásul aktív aerodinamikai elemek szintén segítenek a fékpedál taposásaok.
A hasonló árfekvésű konkurenciának egyedül a 329 km/h-s végsebesség elérésével van esélye felvenni a kesztyűt. Hiába, a 75 kilogrammos szénszálas karosszéria által is elősegített 1,35 tonnás száraz tömegnek megvannak a maga előnyei. A hétköznapi használatot megkönnyítendő, a hétsebességes SSG duplakuplungos váltó négy programmal rendelkezik: a Normal, Sport és Track (verseny), valamint Winter (téli) fokozatokhoz a futómű is ettől függetlenül ugyanezen négy állásban alkalmazkodhat. A legendás Nürburgring Nordschleife versenypálya körét különben várhatóan 7:30 percen belül lesz képes teljesíteni a nyitható tetejű McLaren.
Minden porcikájával erőt sugároz - galériaA bemutatóval egyidejűleg napvilágot látott a Spider kivitel árazása is: a 22 országban megtalálható összesen 38 kereskedés valamelyikében minimum 195.500 angol fontot kell leszurkolni a 625 lóerős típusért, ami honosítva 73 millió forintos listaárnak felel meg.
A kupéhoz képest az árdifferencia ezzel kereken 7 millió forint, vagyis 10%, ennyit pedig ilyen árkategóriában véleményünk szerint mindenképp megér az intenzívebb vezetési élmény.