Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Vége a várakozásoknak, immáron nincs több titok: teljes pompájában csodálhatjuk meg a várva várt kecskeméti Mercedes-Benz, a  CLA galériáját. A németek nemigen vesztettek a kezdeti lendületből és megtartották a formás idomokat a szériakész verziónál is. Az autó az év elején startoló Detroiti Autószalonon debütált a nagyközönség előtt, ám ami a mi szívünknek igazán nagy öröm, gyártása Kecskeméten történik.

Kecskemétről gurulnak ki a szépséges CLA-k - galériaA CLA szerencsére örökölte a CSC tanulmányon is szereplő látványos íveket és formákat, így példának okáért a különleges első fényszórót, valamint a tetszetős, egyedi textúrával rendelkező hűtőmaszkot. A CSC tükreinek, illetve rejtett kilincseinek viszont menniük kellett, ahogyan a felnik helyét is az A-osztály kínálatában szereplő darabok vették át, ellentétben a koncepció alá szerelt 21 colos óriáskerekekkel.

A kecskeméti újdonság az A-osztály családjának második tagjaként lép színre, a későbbiekben pedig a CLS Shooting Brake-hez hasonlóan sportos kombiváltozattal bővül tovább a az elsőkerékhajtású platformra épülő csillagosok palettája.

A modell különlegessége messze kiemelkedő légellenállási együtthatója, amely minden eddigi autónál messze a legjobb. A hatékonyságra kihegyezett BlueEFFICIENCY kiadás mindössze 0,22-es cw adattal büszkélkedhet, de a hagyományosabb verzió 0,23-as és 0,24-es értékei is a világ legjobbjának számítanak. A jármű alacsony üzemanyag fogyasztásához a számos aerodinamikai optimalizáció révén kialakult légáramlási karakterisztika is hozzájárul. Ezek közé tartozik az A-oszlop áramvonalas kialakítása, a tökéletesített tükörház, a kis áramlási ellenállású dísztárcsa, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott spoilere. Az autó alatti áramlást a fenéklemez négyfelületű burkolása, egy további burkolat a hátsó híd középrészénél, és az aerodinamikailag optimalizált hangtompítóhoz csatlakozó diffúzor javítja.

A gyártó állítólag a C-osztályú szedán alá pozícionálja majd az újdonságot, holott mérete révén nem így volna indokolt: a 4630 mm hosszú CLA 38 mm-rel nyúlánkabb, 11 mm-rel szélesebb (1780 mm) és 47 mm-rel alacsonyabb (1438 mm) a C-szedánnál, de ami talán még fontosabb, hogy tesvérénél, az ötajós A-osztálynál mintegy 335 mm-rel hosszabb.

A beltér is kellően igényes - galériaA tengelytáv bizonyára az A- és a B-osztályhoz hasonlóan 2700 mm-ben állapodik meg (azaz 61 mm-rel rövidebb lehet a C-nél), a futómű pedig ahogy a testvérek esetében megszoktuk, elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros rendszerű.

Az utasteret tekintve meglepetések nem lesznek, a kis 'stílusszedán' teljes egészében az ötajtós verzió műszerfalát és formáit kapja meg, a megszokott kellemes, prémium körítéssel és a fejlett bizonsági illetve kényelmi extrakínálattal egyetemben. A csomagtartó méretéről egyelőre nincsenek információink, de várakozásaink szerint a leendő vásárlók az A-osztályénál (341 liter) jóval öblösebb, körülbelül 450 literes puttonnyal számolhatnak. Az újdonság alapfelszerelései között megtalálható a radartámogatású fékrendszer (COLLISION PREVENTION ASSIST), amely 7 km/órától figyelmezteti a vezetőt az akadályra és a fékpedál megnyomásakor precízen szabályozott fékezést kezd meg

A közös platform okán a motorkínálat és a hajtásláncok tekintetében az A-osztályban látottakra hagyatkozhatunk, ennek megfelelően négyhengeres benzines és dízelmotorokra számítunk, váltók szempontjából pedig hatsebességes kézi és hétfokozatú duplakuplungos automata szerkezetek szerepelnek majd a listán.

A lakás dísze is lehetne - galériaAz alapot a B-osztályban próbált, 122 lóerős jó erőben lévő 1,6 literes turbós benzines adja CLA 180 néven; az ugyanezen 1,6-os egységet használó 200-as változat már 156 lóerőt fog tudni, a CLA 250 pedig két literből csal elő 211 fős ménest 350 Nm-rel karöltve - utóbbihoz szériában jár a hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó és 6,7 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 240 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. Dízelfronton az 1,8 literes öngyulladós személyében 109 és 136 lóerős verziókra van kilátás 180 CDI és 200 CDI néven, ám kezdetben a 2,1 literes dízel 170 lóerős kiadásával, automataváltóval kezdődik a forgalmazás. Egyik típus étvágyára sem lehet panasz: a benzinesek 5,0 - 6,2 literes adata is meggyőző, amellyel szemben az eddig bemutatott egyetlen dízel verzió 4,2 literes értéke áll.

A csúcsot itt is a kicsit később érkező a CLA 45 AMG jelenti majd, mely esetében szintén a kétliteres turbós benzineshez nyúlnak a szakemberek 345 lóerős csúcsteljesítményt kihozva belőle, ami a szériagyártás tekintetében már-már embertelenül magas, több mint 170 lóerős literteljesítményt jelent.

A CLA-ban debütál egyébként a Mercedes-Benz új 4MATIC összkerékhajtási rendszere is, amely opcionális tételként szerepel majd az árlistán - kivéve az AMG-nél, ahol szériában érkezik. A CLA máris megrendelhető, a kereskedésekben 2013. áprilisában jelenik meg. Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít az új CLA-k tulajdonosainak.