A Mazda elérkezettnek látta az időt, hogy 2009-ben útjára indított, második generációs 3-asát alávesse egy alapos frissítőkúrárának, amely során nem csupán küllemben, de részben lélekben is megújulást nyert a japánok alsó-középkategóriás modellje, így immáron teljes harci díszben várja a 2012-es modellévet.
A ráncfelvarrás alkalmával nem maradhatott el a külső szolid átszabása sem, a japán formatervezők azonban a főbb vonalakhoz nem nyúltak hozzá, inkább finomítgatták a megjelenést. Az új lámpatestek illetve lökhárítók nem csupán a látvány érdekében módosultak, utóbbiakat úgy
Áramvonalasabb a friss forma - galériaszabták át, hogy az autó aerodinamikai képességei is javuljanak. A ráncfelvarrás továbbá új színeket, valamint két új, stílusos könnyűfém felnit is hozott magával. Belül a műszerfal alsó részét borító új anyag mellett talán a legszembetűnőbb változtatás, hogy a vörös műszerfal-világítás dominanciáját megtörve az órák skálái és mutatói immáron fehér színben tündökölnek, valamint a középkonzolra és a központi kijelzőre is került az új színvilágból.
Nem maradt érintetlenül a lemezek alatt rejlő technika sem. Persze itt szintén nem eget rengető módosításokról beszélünk, hanem az egységek finomhangolásáról, ami többek között a vezetési élményt és a kényelmet is meghatározza. A menetstabilitás növelésének érdekében áthangolták a futóművet, amely elöl feszesebb lengéscsillapítókat is kapott, továbbá az általunk is kritizált elektrohidraulikus szervokormány karakterisztikája is kedvezőbb lett, így a sofőr egyrészt precízebben tudja irányítani az autót, másrészt az útról is több információt közvetít így a szerkezet.
Emellett szerkezeti módosításokkal növelték a csavarodási merevséget, a padló alját pedig 10 százalékkal áramvonalasabb burkolatokkal látták el, ennek, valamint az első lökhárítónak hála minden modell esetében egy századnyi csökkenés realizálható a légellenállási mutatóban (szedán – 0.27; ötajtós – 0,29).
Benzinmotorok esetében az alapot továbbra is az 1,6 literes MZR egység jelenti 105 lóerővel. Legkedvezőbb áron természetesen
Diszkrétebb a műszerfal megvilágítása - galériaehhez juthatunk hozzá, a 430.00 forintos kedvezménynek hála már 3.99 millióért elhozhatjuk a legszerényebb Mazda3-ast (csakis ötajtós változatban, szedán esetén a jobban felszerelt 1,6 CE a beugrómodell 4.4 millióért), míg a legmagasabb, sok-sok extrát magában foglaló TX szint felára 980.000 Ft. Kétliteres lökettérfogattal a jól ismert MZR DISI áll rendelkezésre, amely a közvetlen befecskendezésnek hála már alacsonyabb fordulaton produkálja a csúcsteljesítményt, ráadásul az i-stop névre hallgató start-stop rendszerrel kiegészülve takarékosabbnak is ígérkezik - az MZR DISI esetében már 6,7 literes étvággyal számolhatunk.
Amennyiben a váltások gondját le akarjuk passzolni, a kétliteres benzines 5.7 millióért TX szinttel elhozható a japánok ötgangos automataváltójával is. A kézi váltós, maradéktalanabb felszereltséggel (TX Plus) 5.9 milliót kóstál, míg a sportosabb GTA változatért 6.57 milliót kell letenni az asztalra. A benzinesek csúcsát továbbra is az MPS-be szerelt 260 lóerős 2,3-as turbómotor jelenti. Aki ilyesfajta sportolásra vágyik, már jobban a zsebébe kell nyúlnia, ám a 8.11 millió forintos ár egy ilyen kaliberű és tökéletesen felszerelt autóért még mindig több mint korrekt.
Dízelfronton az eddig ismert erőforrások teljesítnek szolgálatot, mind hatsebességes kézi váltóval társulva. A legkisebb öngyulladóst az 1,6-os 115 lóerős PSA származású négyhengeres adja (4,6 l/100km), ezt legkedvezőbben kerek 5 millióért hozhatjuk el, a TX szintért 5.6 milliót kell leszurkolni, ami azt jelenti, hogy a dízelmotor felára a megyegyező lökettérfogatú benzineséhez képest 620.000 Ft. A nagyobb teljesítményű
Jobb a csavarodási merevsége - galériaváltozatokhoz a 2,2 literes turbódízel jár 150 (5,2 l/100km), illetve 185 lóerővel (5,4 l/100km). Előbbit TX Plus szinten 6.42 millióért adják (azaz itt is 620.00 Ft a differencia a benzineshez képest), utóbbit GTA szinten 7.57 millióért lehet hazavinni. Szedán esetében viszont a GTA szintnek, valamint a 150 és 185 lóerős dízelmotoroknak búcsút kell intenünk, azok ugyanis csupán az ötajtóshoz lesznek kaphatóak.
Felszereltség és extrák terén a 4 GB-os memóriával rendelkező, 18 nyelvet ismerő TomTom navigáció számít újdonságnak, továbbá 10 hangszórós Bose hifi is választható lesz a Mazda 3-ba. További újdonság a műszerfalon megjelenő váltásjelző amely ezentúl a takarékosság mellett akár a vezetési élményre koncentrálva is segítheti a sofőrt. Az autó már rendelhető hazánkban, az első példányok várhatóan még beférnek a karácsonyfa alá.



