A Toyota Corolla a világ legnépszerűbb autója: eddig világszerte több mint 40 millió példány talált már gazdára belőle, mióta 1966-ban az első felmenő felbukkant a színen. A típus immár 11. generációjához érkezett, hogy aztán 16 termelési helyszínről 150 nemzet vásárlóinak kegyeit nyerhesse el. Érzékelhető hát, hogy az igazi népautó debütálása mindig kiemelt fontossággal bír, még ha a szívek kisebbet is dobbannak.
Az utastér javára a tengelytávolság 10 cm-rel nőtt
Mindenestre a Toyota nagy hangsúlyt fordított a célközönség igényeinek felmérésére, miközben a legendás megbízhatóság vélhetően továbbra is az autó sajátja, még ha ez részben a fejlesztési ütemek elhúzódásából is eredeztethető.
Ugyanakkor a tervezők igyekeztek némi fűszert is csempészni a megfelelési kényszer miatt mindig kissé sótlan kosztba, így az elődjéhez viszonyítva nagyobb, de laposabb autó fokozott dinamizmust sugall. A tengelytávolság az utastér tágassága végett 100 mm-rel nyúlt meg, így a 4.620 mm hosszú, 1.775 széles, illetve 1.466 magas autó térkínálatára aligha lehet panasz, sőt, a 452 literes csomagtartóban még több csomagot vihetünk magunkkal.
Kezdetben egy dízel- és négy benzinmotor gazdagíthatja a kínálatot
Európában minden bizonnyal ötféle motorral válik megrendelhetővé az új Corolla. Az 1,4 literes turbódízel 90 lóerős teljesítmény mellett 1800 és 2800-as főtengelyfordulat között 205 Nm-es nyomatékkal szolgál. A módfelett takarékos kivitelhez szériában jár a hatfokozatú manuális váltó, így pedig vegyes üzemben a start/stop rendszernek is köszönhetően akár 3,8 literes fogyasztással közlekedhetünk.
A beszálló szintű benzinmotor a szintén hatfokozatú váltóval társuló 1,33 literes Dual VVT-i egység lesz, ami 99 tagú ménes mellett szerény 128 Nm-es csúcsnyomatékot présel ki magából 5,6 literes gyári vegyes fogyasztással. Ezt az 1,6 literes blokk követi a sorban 122 paripával illetve 154 Nm nyomatékkal és 6,6 literes fogyasztással, amely étvágy a fokozatmentes CVT automataváltóval a gyáriak szerint 3 deciliterrel tovább mérsékelhető.
A Toyota bizonyára érti a dolgát, de radikális előrelépés nem érhető tetten
Toyota Corolla - galériaA harmadik benzinmotor a fejlettebb 1,6 literes Valvematic erőforrás, ami 132 csődöre mellett 160 Nm-es nyomatékot biztosít, s csupán hat liternyi üzemanyagot küld a túlvilágra száz kilométerenként. A kínálat csúcsán az 1,8 literes benzinmotor áll 140 tagú ménesével és 173 Nm nyomatékával, miközben még a kisebb teljesítményű 1.6-osnál is takarékosabb a maga 6,4 literes átlagfogyasztásával.
A típus természetesen profitál a japánok sereghajtó innovációiból is, így például az érintőképernyős interfész is színesíti az enteriőr ’90-es évek hangulatától kevéssé elrugaszkodó összképét, sőt, az önállóan kormányzó parkolási segédlet szintúgy az opciós paletta részévé válik. A hazai debütálás pontos időpontjáról, illetve a magyarországi árakról egyelőre nincsenek információink, de friss hírek érkezése esetén rögvest jelentkezünk.

