
Egy sportautónál csak egy kellemesebb jelenség létezik: a tetejétől megfosztott sportautó. Hiába ugyanis a legmagasabb fokú közvetlenség, a menetszél érintése szinte utánozhatatlan grátiszt ad. A Toyota és a Subaru mérnökei is jól tudják ezt, így a japánok hamarosan kabrió változatokkal bővítik kínálatukat. És ez csak a kezdet.
Tetsuya Tada, a GT 86 főtervezője erősítette meg a hírt a minap, miszerint az izgalmasnak ígérkező modell még izgalmasabb verzióban is kapható lesz a későbbiekben, azaz a kabrió GT 86/BRZ most már nem csupán vágy és fantázia szüleménye, hanem kézzel fogható produktum lesz. Sőt, a legfrisebb értesülések szerint a modell platformjára több újdonság, például egy négyajtós szedán és egy nagyobb kupé is alapulni fog. Egyes értesülések szerint előbbire már a Lexus is ráteszi a kezét és jó esély van arra, hogy utóbbi a Chevrolet Camaro és a Hyundai Genesis Coupé konkurense lesz.
Azt, hogy pontosan mikor élesíti a Toyota és a Subaru a hátsókerekes sportgép skalpolt variánsát, egyelőre nem tudni, ám az bizonyos, hogy a motorháztető alatt ugyanúgy a 200 lóerős kétliteres, négyhengeres szívó boxermotor dolgozik majd 205 Nm-es csúcsnyomatékot előállítva, ahogy a sima kupéváltozatban is. A szedán és az izmosabb kupé csak a szellős modell bemutatkozása után érkezik.

„A GT-86-ot a kezdetektől fogva kabriónak szántuk” – tette hozzá az illetékes. Ez lényegében azt takarja, hogy mivel már a tervezés első fázisaiban is játszott a kabrió, nem kell most újabb és újabb merevítések hadával bajlódni, ami a tömeg és a csavarodási szilárdság tekintetében mindenképp jó hír.
