Kétségtelen, hogy egyre inkább előtérbe kerülnek a hibrid hajtásláncok, és azokon belül is elsősorban a konnektorról is tölthető hibridek, azonban a jó öreg dízelmotorok létjogosultsága még mindig megkérdőjelezhetetlen, különösképp Európában. És a prémium gyártók ennek megfelelően folyamatosan fejlesztik dízelmotorjaikat: a Mercedes-Benz például nemrégiben egy új sorhatos motorgenerációt dobott piacra, a BMW pedig továbbra is az élvonalba tartozik a dízelek piacán.
A bajor gyártónak már az elérhetőbb négyhengeres dízelmotorjai is óriási népszerűségnek örvendenek (gondoljunk csak a 2-literes 18d illetve 20d motorokra), azonban a legelismertebb propelleres gázolajos erőforrások egyértelműen a 3-literes sorhatosok, amelyek jelenleg számos változatban elérhetőek, többek között egy, kettő, vagy akár négy turbófetöltővel lélegeztetve. A teljesítményspektrum jelenleg a 3-literes dízelek esetében 258-tól egészen 381 lóerőig terjed, miközben a csúcsnyomatékok 560 és 760 Nm között mozognak. És hogy a teljesítménykülönbség milyen hatással van a gyorsulásra? A papírforma egy dolog, azonban az AutoTopNL holland autós magazin nemrégiben egy gyorsulási videót készített, amelyből tökéletesen kiderül, hogy egyazon karosszériában melyik motor milyen húzóerővel bír álló helyzettől kezdve az egészen magas sebességrégiókig. Íme, a felvétel:
Az AutoTopNL a videófelvételhez négy darab új 5-ös BMW-t vett alapul, az alap 20d, a 30d, a 40d és az 50d erőforrással. A váltó minden esetben a ZF 8-sebességes automatája volt. A négy autó sebességmérőjét pedig egyetlen képbe összemontázsolták a videó készítői, így tökéletesen összehasonlítható a négy BMW-dízel produktuma. Persze bejött a papírforma: a leglassabb a 190 lovas, 4-hengeres 20d, a leggyorsabb pedig a 3-literes sorhatos, 4-turbós 50d volt: utóbbi például épp elérte a 260 km/h-s sebességet, amikor a 20d túllépte a 200-at. Az arany középút talán az egyturbós, 3-literes 30d (annak is legújabb, B57-es generációja 265 lóerővel illetve 620 Nm-rel): ez a BMW-dízel jelenti a legjobb kompromisszumot a teljesítmény, a fogyasztás, a kulturáltság, a prémiumérzet, valamint a költségek mátrixában.