Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault Scénic és Grand Scénic megújult modelljei már megtekinthetők a magyarországi márkakereskedésekben, s január 23-án a hivatalos forgalmazás is kezdetét veszi, így aztán eljött az ideje, hogy a pontos árakról is tájékoztatást adjunk.

Fokozott biztonság, tágas utastér - galériaA Scénic család a kompakt egyterűek szegmensében nem ok nélkül piacvezető Európában és ezen belül a magyar piacon is, hiszen még az Autó Pult „Év vétele” díját is elnyerte, s a jelek szerint az új jogszabályoknak megfelelően felfrissített árcédulájával sem kíván veszíteni pozíciójából. Ezen törekvést segítik a külső változások is, melyek elsősorban az orr-részt érintik, az eddiginél jóval határozottabb, erőteljesebb megjelenést adva az autónak, amit a króm és fényes fekete díszítések, illetve a LED-es nappali menetfény tesznek teljessé.

A kis hengerűrtartalmú benzinmotorra tavaszig kell várnunk

A paletta a megszokottakhoz hasonló felépítésű, azonban a már jól ismert Expression, Dynamique és Privilege felszereltségi szintek mellett egy új, Bose-csomag is megjelenik, ami a prémium minőségű szórakoztató berendezés mellé 17 colos könnyűfém felniket is kínál. Már a belépő szinttől alapfelszereltség az USB-csatlakozóval ellátott MP3 CD-s rádió, az ESP emelkedőn való elindulást segítő alrendszere (Hill Start Assist), a színes TFT kijelző, az elektromos rögzítőfék, de a manuális klímaberendezést, vagy éppen az elektromosan állítható visszapillantó tükröket sem kell mellőznünk. Az sem meglepő, hogy a vezetőt segítő funkciók terén sem szeretne lemaradni a gyártó, így a családi modellben debütál a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és az automatikus fényszóró-vezérlés.

A magas alapfelszereltséghez is rögtön 200.000 forintos kedvezmény társul

A forgalmazó rögtön 200.000 forintos kedvezménnyel indítja a piaci bevezetést, így az 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotorral szerelt változat 4,69 millió forintért lehet a miénk, miközben az 1,5 literes dízelmotor 5,49 millió forint ellenében szállíthatja a családot. A teszten is vallatott 1,6 literes high-tech öngyulladós egység Dynamique szinttől elérhető. 130 lóerős teljesítménye, figyelemreméltó hatékonysága, és start-stop rendszere 6,19 millió forintot ellenében repítheti a családot. Utóbbi erőforrás teljesíthet szolgálatot a ’nagyot szóló’ Bose modellekben is - 6,54 millió forintért. A Grand Scénic és a hétüléses modell felára 150-150 ezer forint.

Kicsi a bors..

A legnagyobb újdonság kétségtelenül az Energy TCe benzines erőforrás debütálása jelentené, amely 1,2 literes hengerűrtartalmából 115 lóerős teljesítményt présel ki. A start-stop rendszerrel és egyéb innovációkkal is ellátott motor 5,7 literes vegyes fogyasztásával nagyságrendileg 20 százalékkal lesz tisztább, mint szívó elődje, miközben sokkal dinamikusabb autózást tesz lehetővé. Minderre azonban még egészen tavaszig kell várnunk, hiszen az újdonság ekkor csatlakozik a kínálathoz, melyet követően részletes tesztek során is vallatjuk a családok számára ideális választást jelentő típust.