A 21 európai piacon harcba induló Infiniti M35h még alig mutatkozott be a nagyközönség előtt, karrierjét máris egy rekorddöntéssel kezdi. A tesztelőknek kezdetben nem is lebegett más a szeme előtt, minthogy a hibrid modellek között a legjobbnak számító 5,5 másodperces 0-100-as sprintidőt felülvizsgálják, azonban ha már a környezettudatos luxuslimuzin a nagy-britanniai Sanda Pod versenypályán járt, a negyedmérföldes távon is megmérettették az újdonságot.
A full-hibrid hajtáslánccal bíró M35h V6-os benzinmotorjának és nyomatékos elektromos erőforrásának köszönhetően 13,9031 másodperc alatt hagyta a háta mögött a 400 méter hosszú szakaszt, ami pedig rekordnak számít a kategóriában.
Nedves útfelületen döntött gyorsulási rekordot a hibrid Infiniti
Néhány esztendővel korábban szinte még csak az elérhetetlen távolságban lévő szuperautók büszkélkedhettek hasonló eredménnyel: az 1964-es évjáratú Ferrari 250 GTO, vagy éppen az 1966-os Shelby Cobra abszolválta 13,5 másodperc alatt a távot, de például az 1998-as BMW M3 sem tudott 13,8 másodpercen belül kerülni.
Saját méréseink alapján például a teljesítményéhez képest hihetetlenül jó időt futó 160 lóerős Mazda MX-5 (14.9 mp [!]) vagy éppen a 320 lóerős BMW 640i Cabrio (13.8 mp) érhetne hasonló magasságokba, azonban az Infiniti modellje mellett egyikük sem tekinthető hozzá foghatóan kompromisszummentes autónak.
Takarékosabb, és gyorsabb a benzines, vagy dízel változatoknál
A 364 lóerős összteljesítménnyel büszkélkedő, hátsókerékhajtású szedán nem csak menetdinamikai jellemzőivel emelkedhet ki a mezőnyből, de 7 literes, 100 kilométerre vetített vegyes üzemben mért fogyasztása is dicséretre méltó. A16,52 millió forintos árcédula csak kezdetben tűnik kevésbé csábítónak, hiszen ez a kulturálatlanabb dízelmotorral tesztelt verzióhoz 1,25 millió, míg a benzineshez viszonyítva 0,85 millió forintos ártöbbletet jelent.
A környzettudatosság mellett sem kell lemondani a kényelemrőlAlaposabban áskálódva azonban már nem is kérdés, hogy melyik változat mellett voksoljunk, hiszen a hibrid "M" nem érhető el az alapfelszereltséggel, csak a második GT szinttől vásárolható meg. Mindezeket figyelembe véve, azonos felszereltséggel az M35h már csak 300 ezer forinttal drágább a papíron magasabb fogyasztású (7,5 l), jóval gyengébb és lassabb dízelnél, miközben 100 ezerrel olcsóbb a 320 lóerős, több mint 3 literrel szomjasabb, és szintén lassabb benzines változatnál.
Egyetlen hátulütője, hogy kisebb lesz a csomagtartója - teszt hamarosan..
Az Infiniti újdonsága így nem csak saját modellpalettáján belül juthat előnyhöz, de akár az összehasonlító tesztünkben szereplő BMW-Mercedes-Porsche triumvirátus tagjainak is borsot apríthat az orra alá. A sok pozitív érv mellett azért találunk egy csomót a kákán: az elektromotorral kiegészített modell csomagtartója 500 literes űrtartalmáról egy középkategóriás, kompakt autó szintjére (350 literesre) csökken.