Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Láthatatlanul, de hallhatóan és érezhetően frissült a Mazda6, amely a módosítások hatására kulturáltabb, ügyesebb és élvezetesebb lett.

A középkategóriás lemezei alatt debütál a márka G-Vectoring Control névre hallgató különleges rendszere, amely a motorvezérlés, a váltó és a hajtáslánc más részeit összehangolva optimálisan osztja szét a nyomatékot az első kerekeken a jobb tapadás és a precízebb kormányzási érzet érdekében – mintha csak egy önzáró differenciálmű működne az első tengelyen. A Mazda elmondása szerint a GVC javítja a vezetői magabiztosságot, az utaskényelmet, és a menetdinamikát. Egyenes úton is dolgozik a különleges vezérlés: ilyenkor a finom korrekciók igényét csökkenti, levéve a terhet a vezető válláról.

Gyorsabb, kényelmesebb és kevésbé fárasztó lehet a vezetés

A kínálat marad öttagú: a kétliteres, takarékos szívómotort 145 és 165 lóerővel választhatjuk, a 2,5-ös marad 192 lóerős, a 2,2-es dízel pedig továbbra is elérhető lesz 150 és 175 lóerős teljesítményszinten. Utóbbi kettő mégis változik: a gondos továbbfejlesztésekkel jobb reakciókat és csendesebb működést ígérnek a gyáriak. Utóbbit a hangszigetelés gyarapításával is fokozzák, így nem csak a motorhangok, de egyéb zajok is távol maradhatnak az utastértől.

Minden eddiginél csendesebb utastérre számíthatunk

A Mazda6 árazása várhatóan a gazdagabb felszereltség ellenére sem változik, így az ősz második felében érkező ügyesebb típusok is 6,69 millió forinttól lesznek elérhetőek, miközben a csúcsverzió éppen 11 millió fölé nyújtózik.