Bizony, már az Audi A4-nek is át kell esnie a szokásos modellciklusok közti ráncfelvarráson. A németek ezt ráadásul roppant fontos lépésnek tartják, hiszen az új A8 által kijelölt formai irányzatot magára húzva az A4 jobban idomul az aktuális palettába, emellett pedig új, takarékosabb, mégis erősebb motorok tehetik vonzóbbá a 2013-as modellévre frissülő prémium középkategóriást.
A ráncfelvarrás egyik legfontosabb eleme az A4 esetében az Audi jelenlegi formanyelvének követése, ennek megfelelően az A8 isnpirálta új A6 adta a Apró változtatásokkal fiatalították - galérialegtöbb ihletet a fémszobrászoknak. Ahogy a nemrég frissült A5/S5 modelleknél, az A4 szemrevételezésekor is talán a legészrevehetőbb változást a hatszögletű, az Audi védjegyévé vált hűtőmaszk adja, de emellett újak a tetszetős LED-es menetfényekkel díszített első fényszórók, a hátsó lökhárító, de az immáron szintén LED-ekkel operáló hátsó lámpatesteken is csiszolgattak.
A külső változtatásoknak köszönhetően valamelyest a méretek is módosultak, hosszban az A4 szedán és kombi 4.70 m, az Allroad Quattro, valamint az S4, 4.72 m lett, míg a tengelytáv minden példány esetében 2.81 m. A szélesség 1.83 and 1.84 m között változik, a magasság pedig, 1.41, illetve 1.50 m között az adott verziótól függően. A beltérben inkább finom változások történtek, új, szebb kormánykerék simul a sofőr kezébe, új színösszeállítások állnak rendelkezésre, de példának okáért a slusszkulcs formaterve is friss lesz.
Ennél sokkal fontosabb újdonságokra lelünk a motorháztető alatt: az Audi átlagosan 11 %-os fogyasztáscsökkenést ígér annak ellenére, hogy sok erőforrás teljesítménye és nyomatéka is növekedett. Benzinesek terén új 1.8 TFSI négyhengeressel szolgálnak az ingolstadtiak, amely 170 Ízléses és igényes a beltér - galérialóerő, illetve 320 Nm-es csúcsnyomaték leadására képes, miközben a szedánban mindössze 5,6 literes vegyes fogyasztás érhető el (134 g/km CO2 kibocsátásnak felel meg). Ez összességében 19 %-os előrelépés takarékosság terén a motor előző generációjához képest.
A legerősebb motor a háromliteres V6 TFSI lesz a megújult A4-hez, aminek 272 lóereje igazán impozáns, míg a szedán és kombi változatban is elérhető S4-ben mutatott 333 lóerő már tényleg elegendő a sportos menettulajdonságokhoz. Így az S4 szedán kerek 5 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebességét pedig az elektronika korlátozza a szokásos 250 km/h-s maximumban. Az elismerésre méltó menetteljesítmények ellenére nem is túlságosan iszákos az öblös V6, visszafogottan akár 8 literes étvágyra is képes lehet.
Dízelfronton a kétliteres négyhengeres öngyulladós háromféle verziója áll a palettán 136, 163, illetve 177 lóerővel. Természetesen a leggazdaságosabb kivitelt a 136 lovas turbódízel jelenti, ami a gyártó ígérete szerint mindössze 4,2 liter gázolajjal is beéri 100 km-en, ami 112 g/km CO2 emissziót jelent. Minden elsőkerékmeghajtású modellváltozathoz hatsebességes kézi váltó Erősebb és takarékosabb modellek - galériajár alapesetben, de opcionálisan fokozatmentes Multitronic CVT szerkezet is választható, a Quattro modellekhez pediglen a hétsebességes duplakuplungos egységet kérhetjük.
Futómű tekintetében a hátsó lengőkar új mivolta hoz változást, de a módosult karakterisztikájú lengéscsillapítók, valamint az újrahangolt elektromechanikus szervókormány is hozzájárul a még kifinomultabb vezetési élményhez.