A svédek ma reggel bejelentették, hogy a Frankfurti Autószalonon debütál első automataváltóval kombinált start-stop rendszerük, amelyet már mi is felírtunk korábban kívánságlistánkra. Egyes kézi váltóval szerelt modellhez/motorváltozathoz eddig is rendelni lehetett már ezt a megállások során üzemanyag-spórolós és egyben az autót még nyugodtabbá varázsoló opciót a márkánál, de automataváltóval sajnos nem lehetett kombinálni.
A Volvo első körben, a szeptemberi gyártástól egyetlen motorváltozathoz teszi csak elérhetővé a rendszert, de később természetesen további egységek is csatlakoznak a kínálathoz. Nos, az új fejlesztésű kétliteres, rövid löketű és kimondottan alacsony fordulatszámú öthengeres D3 nevű dízelmotorról van szó, amely 163 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot produkál – legalábbis az S60/V60 párosban, az S80-ban és a V70-ben, de éppen ezekhez a modellekhez kérhető az újdonság.
A jól ismert hatfokozatú „Geartronic” automataváltóval kombinálva 100 kilométerenként mindegyik típusban 0,4 liter gázolajat spórol a motorleállító rendszer (ez -10 g/km-es CO2-kibocsátásnak felel meg), az átlagfogyasztások pedig a következőképpen alakulnak: az S60 a start/stopos automatával 5,4, a V60 5,7, a V70 szintén 5,7, míg az S80 5,6 liter gázolajat fogyaszt 100 km-enként.
