Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Brazíliában mutatták be, mégis nemzetközi sikerek elé nézhet a Volkswagen egyelőre tanulmány státuszban létező szabadidőautója. A Taigun az up! platformját felhasználva kínál majd könnyebb belépőt a Volkswagen crossoverek világába.

Brazíliából indul hódító útra - galériaA márka jelenlegi arcvonásait viselő tanulmány a kompakt méretek ellenére is jól használható utasteret ígér – a gyári közlemények szerint a helykínálat a Golf szintjét is eléri majd. A csomagtartó például alapból 280 literes lesz, ám ez ledöntött hátsó ülésekkel közel egy köbméterig bővíthető. Mindezt 3,86 méteres hosszúságból, illetve 1,73 méteres szélességből hozzák ki a tervezők, akik különösen büszkék a viszonylag nagy, 2,47 méteres tengelytávra, amely rövid túlnyúlásokat, így pedig jó terepszögeket is szavatol. Ha hihetünk a gyári közleménynek, a Taigun így úgy lesz belül tágasabb, mint egy Nissan Juke, hogy közben jóval kompaktabb méretekkel rendelkezik, így véve fel a kesztyűt a napokban tesztelt Opel Mokkával szemben is.

Kellemes térkínálatra számíthatunk - galéria

Farkasszemet néz a sorozatgyártással.Az erő egy új, egyliteres turbómotorból érkezik, amely 110 lóerős teljesítményével és 175 Nm nyomatékával már kellemesen mozgathatja a magas beszállót. Olyannyira, hogy a mindössze 985 kg üres tömegű, hatfokozatú kézi váltóval szerelt crossover 9,2 másodperc alatt letudja vele a 0-100-as sprintet, végsebessége pedig 186 km/h lesz. Emellett fogyasztása is magáért beszél: a vegyes étvágyat 4,7 literre tehetjük.

A modell szériába kerülésére azonban még várni kell. A hivatalos közlemény szerint a Volkswagen egyelőre megvárja a visszajelzéseket és utána dönt a forgalmazásról. A jelenlegi trendeket tekintve a zöld út szinte garantálható.