Megérkezett az új Mercedes-Benz E-osztály kétajtós verziója. A Coupé meglepetést nem, stílusos formákat és szép megoldásokat viszont annál inkább hozott, fejlett műszaki tartalommal körítve.
Jócskán megnyúlt - galériaA C-osztály és az S-osztály Coupé kialakítását ismerve komoly meglepetést az E-osztály esetében sem kapunk, de ez nem csorbítja a látványos kupé érdemeit. A B-oszlop nélküli ablakok a nagytestvért idézik, igaz, itt egy kisebb harmadik ablakot is találunk a C-oszlopnál. A maga 4826 mm-es hosszúságával és 1860 mm-es szélességével egyértelműen nagyobb elődjénél az új E-kupé, ráadásul magasabb is, miközben elöl 67, hátul 68 mm-rel növekedett a nyomtáv.
Izgalmasabb formát kaptak a légbeömlőkMindez elöl is kellően szellős teret eredményez, és állítólag hátul is teljes értékű helykínálatot találunk két felnőtt számára, igaz, a beszállás érthető módon körülményesebb. Az utastérben sok újdonság nem lesz, hiszen a műszerfalat a korábban tesztre fogott szedánból örökli meg a csillagosok újdonsága, egyedül a légbeömlők turbina alakú kialakításában, illetve az integrált fejtámlával is kérhető első ülések tekintetében különbözik a két karosszériaforma. A 23 hangszórós Burmester prémium hangrendszer vagy a kétszer 12,3 hüvelyk képátlójú kijelző ugyanúgy elérhető lesz, mint ahogy az a négyajtós verzió esetében is áll, mi több, a légrugózás és az átfogó vezetési segédrendszer csomag ugyancsak szerepel a repertoárban.
Egyelőre 333 lóerő a csúcs, de nem sokáigHajtásláncok tekintetében az egyik legfinomabb falatnak az E400 4MATIC ígérkezik, hiszen a háromliteres V6-os biturbó hajtású verzió 333 kulturált lóerőt és 480 Nm csúcsnyomatékot mutat fel, kiegészülve a stuttgartiak kilencgangos automataváltójával. Noha már ez a verzió is 5,3 szekundumos 0-100-as sprintre és 250 km/h-s csúcstempóra lesz képes, a legsebesebb E kupé személyében egyértelműen a későbbiekben érkező két AMG modell áll majd.
Rögtön háromféle AMG kiadás leszAz E-osztályból érkező palettához egy teljesen új fejlesztésű, soros hathengeres erőforrás fog csatlakozni, mely az AMG 50. születésnapja alkalmából a Mercedes-AMG szárnyai alatt, E 50 Coupé néven mutatkozik majd be 2017 második felében. Az újdonság nem sokkal lesz erősebb, mint a szedánhoz és a kombihoz elérhető, ugyancsak 3-literes és hathengeres, de V-alakban elrendezett biturbós, hiszen 408 lóerőt bocsát majd a sofőr rendelkezésére. Mindezek ellenére az integrált indítógenerátornak és a kiegészítő elektromos kompresszornak köszönhetően jobb teljesítményt ígérnek a gyáriak. Őt követi majd a Mercedes-AMG E 63 kupé is akár 612 lóerővel.
Dízelfronton egyébként az új 194 lóerős 220d és a későbbiekben érkező 258 lovas 350d lesz elérhető, míg benzineseknél a 184 lovas 200-as jelzésű 2-literes jelenti majd az alapot – és ez lesz az egyetlen, amely nem szériában 9-sebességes automatával érkezik majd –, míg ugyanennek a szerkezetnek a 245 lóerős verziója 300-as jelöléssel áll majd rendelkezésre.
A típus európai premierjének a Genfi Autószalon ad otthont – a kétajtós ezt követően válik rendelhetővé, az első példányok pedig a nyár folyamán érkeznek meg a kereskedésekbe.