Épp a hét elején írtunk részletesen a vadonatúj Kia Optimáról, ugyanis a koreaiak nagy szedánjának második generációját immár hazai körülmények között is kipróbálhattuk. A menetpróbán megállapítottuk, hogy nagyot fejlődött elődjéhez képest az Optima, azonban nagyon hiányoltuk egy praktikus a puttonyos változat hiányát.
Nagyon hiányzott a kombi Optima - végre megkaptukSzerencsére nem kellett sokat várnunk, a koreaiak ugyanis a mai nap folyamán hivatalosan bemutatták az első kombi Optimát Sportswagon néven, Genfben pedig élőben is láthatjuk az autót. Nem kérdés, hogy ezzel a lépéssel jelentős mértékben javulnak az Optima esélyei Európában. Már csak azért is, mert jól látszik, hogy a tervezők nem siették el a munkájukat és gyönyörű autót alkottak. Már a szedán változat is nagyon tetszetős, azonban véleményünk szerint a kombi még dögösebb lett, annyira harmonikusak a vonalai, mintha eleve puttonyosnak készült volna. Az hangsúlyosan emelkedő övvonal ütős oldal- és hátulnézetet ad, a hátsó lámpák karakteresek, a farrész pedig kimunkált.
Kia Optima Sportswagon - galéria
A méretek szinte semmit nem változtak: a 2805 mm-es tengelytáv, a 486 centis hossz és az 1,86 méteres szélesség maradt, egyedül a magasság nőtt mindössze 5 mm-rel, 1470 mm-re. A szabályos alakú, és a padló alatt praktikus tárolókat rejtő csomagtartó viszont jelentős mértékben nagyobb lett: már alaphelyzetben is 553 literes (a szedáné 510 liter), ami bár nem éri el a kategória legnagyobbjainak (pl. Passat és A nagyobb fejtér miatt a kombi hátul is kényelmesebbSuperb) 600 liter feletti értékét, így is nagyobb a szegmens átlagánál. Ha pedig ez nem lenne elég, a szériában 40:20:40 arányban dönthető háttámlákon keresztül jelentős mértékben tovább bővíthetjük a csomagtartót.
A formákat és a csomagtartót leszámítva az Optima nagyjából ugyanazt kínálja, mint a szedán változat. Ez egyben azt is jelenti sajnos, hogy még mindig hiába várunk egy izmosabb, mondjuk 2 liter körüli dízelmotorra, ami szintén nagyot dobna az eladásokon. Így marad a mindössze 1,7 literes turbódízel 141 lóerővel és 340 Nm-rel, ami bár jól hangzik és az átlagigényeket bőven kielégíti, ebben a szegmensben illene többet is kínálni. A hatfokozatú kézi váltó mellett remek hétsebességes duplakuplungos automata is társítható az erőforráshoz.
4,86 méter hosszú, vagyis óriási autó az Optima kombi - galéria
Az utastér kellemes - csak egy erős dízel hiányzikBenzinfronton szintén ráférne a vérfrissítés a palettára: a turbóktól hemzsegő konkurenciát figyelembe véve igencsak ősküvületnek számít a 163 lovas 2-literes szívómotor, ami magas fordulaton érkező 200 Nm alatti csúcsnyomatékával egyszerűen nem illik a nagy, nehéz autó nyugodt karakteréhez. A teljesítmény szerelmesei viszont rövidesen megkapják a GT változatot, amiben ugyanezen erőforrás turbós verziója teljesít majd szolgálatot 245 lóerővel és 350 Nm-rel. Utóbbi kétségtelenül mókás, izgalmas jószág lesz, de nem biztos, hogy a potenciális vásárlók egy kompetensebb hajtásláncra gondolva pont erre vágynak – sebaj, a sportos apukák biztosan imádni fogják, ráadásul kiváló ár/érték arányra számíthatnak.
A Kia már bejelentette különben egy potens konnektoros, plug-in hybrid Optima érkezését, azonban azt nem tudjuk, hogy a hibridverzió kombi karosszériával is elérhető lesz-e. Mindenesetre, ha beérik a jelenlegi motorpalettával, az Optima egy minden téren kiforrott, modern és jó autó, kiváló garanciális feltételekkel, remek minőséggel és ár/érték aránnyal.
Alaphelyzetben is öblös, jól pakolható a csomagtartó - galéria
A Sportswagon verzió a tervek szerint mintegy fél éven belül fog a márkakereskedésekbe kerülni, az ekvivalens szedánoknál várhatóan 350-400 ezer forinttal drágábban. Az új Optimáról részletesen hétfői bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.