Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bár sokáig szkeptikusan álltak hozzá, mára beigazolódott: a Mazda a SKYACTIV technológiával és az új irányvonalával kiváló modellek sorát készíti elő – elég csak a kategória élét elfoglaló CX-5-re gondolni. Ráadásul még az idén megérkezik az új Mazda6 is, most pedig a Mazda3 következő generációjának vonalaival kezdhetünk el megbarátkozni.

Nagy nyitottságra nem is lesz szükség, legalábbis az európai bejegyzési rajzok szerint, melyek dinamikus, tetszetős modellt ábrázolnak, amely a jelenlegi formanyelv jegyében fogant. A feltehetően a CX-5 platformjára épülő újdonság a megszokott és jól működő receptet veti be, így átgondoltabb megoldások és puhább anyagok fogadnak a beltérben, miközben a változatlanul sportos dinamizmus jegyében fogant hajtáslánc kiemelkedő takarékosságról tesz tanúbizonyságot.

Az már biztos, hogy a motorháztető alá kérhetjük majd a kétliteres szívómotor 145 és 165 lóerős verzióját, de a 2,2 literes dízel 150 és 175 lóerős verziója is rendelhető lesz. A széria hatfokozatú kézi váltót itt is kiválóan dolgozó, hatfokozatú automatára cserélhetjük némi felár ellenében, és jó eséllyel a későbbiekben összkerékhajtás bevezetésére is számíthatunk. A benzines variánsok gyári étvágya 5,2 és 6 liter között alakul majd, de a gyengébb dízel 4 liter alatti fogyasztással is kecsegtet. Ami a további erőforrásokat illeti, a csúcsot jó darabig a később érkező 2,5 literes, 192 lóerős szívómotor jelentheti, míg természetesen szerényebb motorokra is számíthatunk majd.

A tervek ismerete még vázlatos, de sokat ígér a márka jelenlegi teljesítménye.

Hogy ez mire lesz elég a túlzsúfolt mezőnyben, azt csak a bemutatást és az árak ismeretét követően lehet megtippelni, amely már jövőre esedékes lesz. Addig is pénteken egy 6-os összehasonlító keretében összevetjük az alsó-középkategória krémjét, köztük az új VW Golffal, hogy kiderüljön, ki az, akire a Mazda3 tervezőinek és marketingeseinek leginkább kell figyelnie.