A Hyundai az elmúlt hónapokban már sok információt kiszivárogtatott vadonatúj dedikált hibridjéről, az Ioniq-ról, de a Genfi Autószalon előtti hajrába fordulva ezúttal szinte minden fontos adatot megosztottak velünk a koreaiak. Nézzük hát, hogy mire is képes a Toyota Prius legújabb kihívója!
Különc, vagy mégsem? - galériaAz autó formáiról már többször is értekeztünk, és ezúttal is csak azt tudjuk mondani, hogy a kissé szándékosan különc – mondhatni „hibrides” – megoldások mellett az összkép igenis tetszetősre sikerült. A hatszögletű hűtőrács és a LED-es fényszórók szemből egészen marcona megjelenést biztosítanak az újdonságnak, míg hátul valamivel jámborabb képet mutat a magasra húzott far. Az Inoiq aerodinamikai együtthatója hibrid méltón alacsonyra, 0,24-re adódik – köszönhetően az ügyes tervezésnek.
Az utastér szintén modern lett: a koreaiak úgy tudták kihangsúlyozni az autó technológiai fejlettségét, hogy közben nem vitték túlzásba a futurisztikus megoldásokat. A kék kiegészítők, a középkonzol tetején trónoló, légbefúvókkal határos, 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszer, illetve a nagy és informatív kijelzővel megáldott műszerfal mellett az eleganciára is odafigyeltek a gyáriak, így már első ránézésre is kellemes hangulatúnak tűnik az utastér, míg az anyagok minőségi benyomást keltenek – de a sajtóanyag szerint a kínált tér is bőven elegendő lesz.
Minőségi és modern az utastér - galériaA multimédiás rendszer egyébként a normál modellekből érkezik, így a megszokott színvonallal találkozhatunk majd. A komfortot a Hyundaitól mára már megszokottnak mondható megoldásokkal növelték a gyáriak, így például a hátsó utasok számára is elérhető ülésfűtés, de vezeték nélküli mobiltöltőt is rendelhetünk majd az Inoiq-ba. Érdekesség még, hogy a kétzónás klímának olyan funkciója is lesz, mely kizárólag a sofőr környékén igyekszik majd fenntartani a beállított hőmérsékletet, ezzel is növelve a hatékonyságot.
Technológia terén sincs lemaradása az újdonságnak, hiszen a félautonóm biztonsági funkciók természetesen nem hiányoznak a palettáról. Többek között autonóm vészfékezőrendszer, sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető, adaptív tempomat és holttérfigyelő is bekerült a repertoárba, a különféle parkolási segédek mellé. A széria 7 légzsák azt jelenti, hogy a vezető oldalon térdlégzsák is rendelkezésre áll. A konfigurációk tekintetében szintén egész jó lapokkal játszik az autó: a 9 külső fényezéshez több színben is választhatnak majd belteret a vásárlók, kívül pedig 15-17 col közötti alufelnik tehetik egyedibbé az összképet.
A hajtásról egy 105 lóerős (146 Nm) 1,6 literes benzinmotor és egy 44 lovas (170 Nm) villanymotor gondoskodik. A koreaiak elmondása szerint az Atkinson ciklussal dolgozó benzines a világ legmagasabb termikus hatékonyságú motorja (40 %). A villanymotort egy kompakt lítium-ion polimer rendszerű akku szolgálja ki, az erőt pedig egy hatfokozatú duplakuplungos automata továbbítja az első kerekekhez. A gyári fogyasztási adatok még nem publikusak, de mindenképp 4 l/100 km alatti vegyes értékre számíthatunk.
A gyáriak ezzel együtt nem csak hatékony, hanem élvezetes autózást is ígérnek, éppen ezért a hibrideknél szint alapnak számító ECO mód mellett egy Sport programot is telepítettek az Inoiq-ba, mely hagyja tovább pörögni az erőforrást, és minden helyzetben igyekszik kiaknázni a villanymotor képességeit. Mindemellett az autó súlyát is igyekeztek különböző megoldásokkal – mint például alumínium alkalmazása – alacsonyan tartani.
A koreaiak az Ioniq kulturált viselkedését is kiemelik a sajtóanyagban, melyet fejlett hangszigeteléssel értek el. Az új padlólemezre épülő modell egyébként hátul szintén fejlett, többlengőkaros felfüggesztést kapott, ezzel tovább erősítve bennünk az érzést, hogy a gyáriak bizony komolyan veszik a Prius kihívását.
Az Ioniq-ot először Genfben csodálhatjuk majd megélőben, és az első benyomásainkról egyenesen a helyszínről számolunk majd be Önöknek.




