Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az első magyar Mercedes, a B-osztály ebben a pillanatban is szerkesztőségünknél vendégeskedik, s bár az első benyomások vegyes képet festenek, annyi bizonyos, hogy joggal leszünk büszkék a típusra. Nem lesz ez másként a Genfi Autószalonon leleplezett új, jóval sportosabb A-osztállyal sem, amely ugyan nem a kecskeméti gyárból indulhat globális hadjáratra, de azért reménykedhetünk, hogy idővel lesz magyarországi vonatkozása a típusnak.

A tervező sikerrel vette az akadálytNoha Svájcban az első üléspróbát is volt szerencsénk megejteni, a gyáriak új fotógalériája mégis izgalommal szolgálhat, hiszen a tervezők számára a megfelelő arányok kialakítása bizonyult a legnehezebb feladatnak. Minden törekvés a dinamizmus hangsúlyozására irányult, ami pedig szokványosan talán ellentmondásos lenne a kompakt, egyterű jelleggel. Gorden Wagener így kemény fába vágta a fejszéjét, amikor ceruzával a kezében asztalhoz ült, de az akadályt minden jel szerint sikerrel vette a Mercedes csapata.

Az SLS előtt sem törpül el

Az új MFA platformra alapuló A-osztály 4292 mm hosszú, 1780 mm széles és 1433 mm magas, vagyis 32 mm-rel rövidebb, de 15 mm-rel szélesebb és 12 mm-rel magasabb, mint fő konkurense, a BMW 1-es sorozat. Noha a Mercedes elsőkerékhajtása talán sokak szemében nem lesz a sportosság szinonimája, de az ehhez társuló ügyesebb helykihasználás, és a teljesítményben dúskáló motorpaletta láttán mindenki megtalálhatja a szíve választottját.

Mercedes-Benz A-osztály - galériaA benzines beszálló modellek az 1,6 literes turbómotor 122 és 156 lóerős (200 és 250 Nm) kiadását hasznosítják – az erőforrás érdekessége, hogy részterhelésen korlátozza a bejutó levegő mennyiségét, ezáltal szegényítve a keveréket és csökkentve a fogyasztást, ami várhatóan 5,5 liter körül alakul mindkét változatnál. A jelenlegi csúcsverzió, az A250 motorterében már kétliteres, 211 lóerős turbómotort találunk. Ez azonban még messze nem a plafon: információink szerint már úton van az AMG modell is, amely bőven 300 lóerő feletti teljesítményt nyújthat.

Nem kell idilli környezet ahhoz, hogy feltűnést keltsen

A gázolajos palettát a 180 CDI nyitja, amelynek 1,8 literes öngyulladósa 109 lóerőt és 250 Nm nyomatékot biztosít a leendő tulajdonosok számára. Felette ugyanezen erőforrás 136 lóerős kivitele (300 Nm) foglal helyet, míg a csúcsot itt a 170 lóerős és 350 Nm-s 2,2 literes 220 Az AMG változat sem várat sokat magáraCDI képviseli, miközben minden öngyulladós esetében négy és öt liter közötti étvágyra számíthatunk.

A környezettudatosság jegyében minden variánshoz szériában jár a start-stop rendszer is, amely a hatfokozatú kézi váltó mellett a feláras hétfokozatú duplakuplungos automatával is kombinálható lesz. A motortér mellett a kabinba is begyűrűzik a csúcstechnika: a vezetéstámogató rendszerek sokszínűsége mellett nagyon széles együttműködést támogató központi rendszert is találunk, míg az ínyencek kívánságait az AMG sportcsomag elégítheti ki.

Az ötajtós kompakt A-osztály forgalmazása szeptemberben kezdődik, az alapár pedig a 6,9 millió forinttól induló új B-osztályénál kicsit alacsonyabbra várható - mi körülbelül 6,5-6,6 millió forintos alapárra tippelünk a 122 lóerős, benzines A180 esetében, ami kicsit magasabb a 136 lovas BMW 116i 6,3 milliós beszállójánál.